
1000 ambasadorów i ponad 900 szkół w akcji „Upoluj swoją książkę"
1000 ambasadorów i ponad 900 szkół w akcji „Upoluj swoją książkę"


Czytaj PL to nie tylko wielkie przedsięwzięcie w przestrzeni miejskiej i internecie, lecz także w szkołach średnich. Uczniowie z całej Polski w ramach wymyślonej przez Instytut Książki akcji „Upoluj swoją książkę” stają się ambasadorami całej kampanii. W tym roku do „Upoluj swoją książkę” zgłosiło się ponad 900 szkół i 1000 ambasadarów.
W ramach akcji przygotowane zostały specjalne grafiki, z okładkami 12 książkowych bestsellerów i kodem QR. Po jego zeskanowaniu przy pomocy smartfona, uczniowie na miesiąc otrzymują darmowy dostęp do książek w formie e-booka i audiobooka. Akcję wspiera szeroką kampanią promocyjną, mająca kreować modę na czytanie. Zaprosiliśmy do niej najpopularniejszych polskich youtuberów.
Akcja jest organizowana z inicjatywy Instytutu Książki wraz z Krakowskim Biurem Festiwalowym oraz platformą Woblink.com, które z ogromnym sukcesem od 2013 r. realizują ogólnopolską kampanię promującą czytelnictwo „Czytaj PL”, obejmującą swoim zasięgiem kilkanaście największych polskich miast. Oprócz wykorzystania nowych technologii w promocji czytelnictwa ma na celu popularyzację różnych form książki elektronicznej (e-booki, audiobooki), kreowanie mody na czytanie wśród młodzieży przez wykorzystanie narzędzi, kanałów komunikacji i języka bliskich nastolatkom oraz ukazanie czytelnictwa jako atrakcyjnej formy spędzania wolnego czasu.