200 tys. odwiedzających we Frankfurcie
Edycja specjalna Frankfurckich Targów Książki odbywająca się w internecie od 14 do 18 października przyciągnęła 200 tys. osób. Tylu użytkowników odnotowano na witrynie głównej Buchmesse, a liczba ta nie obejmuje jeszcze widzów, którzy oglądali targowe wydarzenia na innych platformach. W 72. edycji targów wzięło udział 4440 wystawców.
Największe na świecie targi zarejestrowały 4.165 nowych kupujących i sprzedających na platformie Frankfurt Rights, a 2388 użytkowników zarejestrowało się, aby skorzystać z „narzędzia kojarzenia” B2B. Na specjalnej platformie zaprezentowani 400 tys. tytułów.
Festiwal BookFest miał na Facebooku 1,5 mln wyświetleń. Wg organizatorów, kanały społecznościowe Buchmesse zarejestrowały 1,2 mln interakcji.
Juergen Boos, prezes i dyrektor generalny Frankfurtu tak podsumował wydarzenie: „W tym roku udało nam się przygotować międzynarodowy program dla profesjonalistów wydawniczych oraz festiwal poświęcony twórcom. Nasza strategia współpracy z partnerami medialnymi o ugruntowanej pozycji i obecnych tam, gdzie są nasze grupy docelowe okazała się skuteczna. Jednocześnie wszyscy wiemy, że nic nie zastąpi osobistego spotkania. Wiele się nauczyliśmy przed nadchodzącymi targami książki, zarówno w odniesieniu do wydarzeń fizycznych, jak i cyfrowych”.
W ubiegłym roku targi odwiedziło 7450 wystawców ze 104 krajów. Wzięło w nich udział 302.267 odwiedzających.
[źródło: rynek-ksiazki.pl]