Akademia Dobrego Księgarza
Jak w dobie spadającego poziomu czytelnictwa zachęcić klientów do wyboru mniejszych, niezależnych księgarń? W jaki sposób konkurować ze sprzedażą internetową czy dużymi sklepami sieciowymi? 8 i 9 września 2017 roku we Wrocławiu odbędzie się Akademia Dobrego Księgarza, podczas której uczestnicy będą rozmawiać o prowadzeniu niezależnej księgarni w rzeczywistości wolnego rynku.
Czym jest Akademia?
Akademia Dobrego Księgarza to wspólna inicjatywa Fundacji Kukatko i Good Books. W trakcie dwóch dni spotkań i warsztatów zostaną omówione dobre praktyki, a księgarze z krajów Grupy Wyszehradzkiej – Czech, Słowacji i Węgier – wymienią się doświadczeniami. Poruszone będą tematy ewolucji księgarń w kierunku autorskich centrów kulturalnych, oferujących poza książkami cały szereg działań kulturo- i opiniotwórczych oraz zestawu kompetencji niezbędnych współczesnemu księgarzowi do prowadzenia swojej działalności. Duży nacisk zostanie położony także na kwestię wykorzystywania nowych, innowacyjnych metod i technologii w pracy z klientem księgarni.
Dla kogo?
Do udziału w Akademii zaproszeni są przede wszystkim:
− księgarze (zarówno właściciele, jak i pracownicy placówki) z księgarni studyjnych, ale także z placówek działających przy instytucjach kultury;
− pracownicy dużych sieci księgarskich, których interesują nowe modele sprzedaży książek;
− wydawcy i bibliotekarze;
− wszyscy, którzy działają na rynku książki.
Do udziału w wydarzeniu zachęca się także tych, którzy planują otwarcie własnej księgarni.
Program:
Piątek, 8.09 – godz. 10:00-17:00 – spotkania i dyskusje dotyczące specyfiki prowadzenia biznesu księgarskiego – będziemy mieli okazję posłuchać księgarzy z Czech, Słowacji i Węgier oraz Polski;
Sobota, 9.09 – w g. 9:00-12:00 – praktyczne warsztaty (liczba miejsc ograniczona).
Wszystkie wydarzania będą mieć miejsce w Barbarze przy ul. Świdnickiej 8c.
Na zakończenie uczestnicy wybiorą się także na wspólny spacer po wybranych wrocławskich autorskich księgarniach i porozmawiają z ich właścicielami.
Zgłoszenia:
Zainteresowani udziałem zaproszeni są do wypełnienia prostego formularza zgłoszeniowego na stronie www.kukatko.pl. Pytania można kierować na adres: fundacja.kukatko@gmail.com.
Projekt realizowany jest w ramach zadania „Nowoczesne modele biznesowe oraz dobre praktyki w marketingu księgarń w Polsce, Czechach, na Słowacji i Węgrzech”. Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.