 |
Zrozumieć Montessori
Małgorzata Miksza
Monografia jest bez wątpienia lekturą obowiązkową dla rodziców, którzy chcą dać dzieciom wszystko, co najlepsze, a niekoniecznie posiadają wykształcenie pedagogiczne. Lektura pomoże uniknąć błędów wynikających z niewiedzy i nieznajomości pewnych procesów znamiennych dla kolejnych czterech faz rozwoju dziecka. W tak ważnych kwestiach nie warto ufać poradnikom pisanym przez niesprawdzonych autorów i warto skierować swą uwagę na dzieło specjalisty. Takie właśnie jak polecana książka... więcej
|
 |
2. Zadania dla Asów. Klasy 1 -3 - Matematyka
Jadwiga Stasica
Jadwiga Stasica i Oficyna Wydawnicza "Impuls" polecają nowe karty pracy, ćwiczenia dodatkowe do matematyki dla klas 1-3 dla 6, 7, 8 i 9-latków. Ćwiczenia te rozwijają spostrzegawczość, umiejętność rozróżniania i porównywania, logiczne myślenie, pamięć, samodzielność, dokładność. Podczas pracy z ćwiczeniami rozwija się u dziecka również sprawność manualna. Opracowanie zgodne z aktualną podstawą programową... więcej
|
 |
3. Zadania dla Asów. Klasy 1 -3 - Język Polski
Jadwiga Stasica
Jadwiga Stasica i Oficyna Wydawnicza "Impuls" polecają nowe karty pracy, ćwiczenia dodatkowe do języka polskiego dla klas 1-3 dla 6, 7, 8 i 9-latków. Ćwiczenia te rozwijają spostrzegawczość, umiejętność rozróżniania i porównywania, logiczne myślenie, pamięć, samodzielność, dokładność. Podczas pracy z ćwiczeniami rozwija się u dziecka również sprawność manualna. Opracowanie zgodne z aktualną podstawą programową... więcej
|
 |
4. Jak przez wiersze ortografia szybko nam do głowy trafia
Barbara Dyl
Jest to zbiór rymowanych wierszyków poświęconych zasadom ortografii polskiej. Każdy z nich zawiera cenne wskazówki dla małego czytelnika-ucznia klas I-III i wyjaśnienia jak, kiedy i dlaczego należy pisać i jaką zasadę stosować, aby pisownia była poprawna... więcej
|
 |
5. Rehabilitacja społeczna i zawodowa dorosłych osób autystycznych
Joanna Buława-Halasz
Autorka pisze o mechanizmie narzucania przez terapeutów swego habitusu podopiecznym, co przecież doskonale wpisuje się w teorię przemocy symbolicznej; tu także bije źródło znacznej części niepowodzeń dorosłych z autyzmem. Autorka przestrzega jednak wyraźnie przed moralizatorskim odczytem jej książki; podkreśla teoretyczny, w zamierzeniu obiektywny charakter swych rozważań. Lektura obowiązkowa nie tylko dla osób na co dzień związanych z tematem autyzmu wśród dorosłych... więcej
|

|
6. Edukacja. Korzenie – źródła – narracje
Aleksander Nalaskowski
Książka jest niewielkiej objętości. Niech jednak ta fizyczność, w połączeniu z lekkim językiem, który ma już chyba status znaku firmowego autora, nie zmyli czytelnika. Lekki język zwodzi i uwodzi, ale to trudna książka, w której każde słowo jest ciężkie i nie ma słów niepotrzebnych. Wydają się dobrane z największym namysłem i precyzją, bez cienia przypadkowości, aby znaczyły to, co – wedle intencji piszącego – znaczyć powinny... więcej
|
 |
7. Pedagogika przeżyć Praktycznie
Rafał Ryszka
Publikacja Rafała Ryszki stanowi unikat na rynku wydawniczym – jest zaledwie drugą pozycją dotyczącą pedagogiki przeżyć w polskiej literaturze. Niniejsza książka porusza temat niezwykle istotny z punktu widzenia współczesnej pedagogiki i stanowi ważny wkład w rozwój szerokiego nurtu edukacji przygodowej – outdoor eduaction, adventure education czy pedagogiki przeżyć – który od kilku lat stopniowo zyskuje coraz większą popularność w Polsce... więcej
|
 |
8. Materiał wyrazowo-obrazkowy do utrwalania poprawnej wymowy głosek s, z, c, dz
Krzysztoszek Grażyna, Piszczek Małgorzata
Materiał przeznaczony jest do ćwiczeń prawidłowej wymowy głosek s, z, c, dz w wyrazach w nagłosie, śródgłosie i wygłosie; wyrażeniach i całych zdaniach. Opracowany materiał jest przeznaczony dla logopedów i rodziców do pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym. Materiał ułożono zasad logopedycznych... więcej
|

|
9. Opowieści o Czujątkach
Joanna Bogudał-Borkowska
Emocje to trudny temat. Chętniej podejmowany, gdy mowa o zadowoleniu, dumie, radości. Niezbyt ochoczo, gdy przychodzi się bać, wstydzić czy złościć. Bo czyż ktoś, składając życzenia, pokusiłby się o sformułowanie: „aby twoja złość dawała ci siłę”? lub „byś potrafił wyjść naprzeciw lękom”? Życzymy raczej szczęścia, pomyślności, sukcesów... więcej
|
 |
10. Dźwięki mowy
Alicja Maurer
Polecany podręcznik jest dla nauczycieli nauczania przedszkolnego i wczesnoszkolnego, ale również logopedów, pedagogów szkolnych, psychologów, rodziców i studentów. Zawiera przykładowy wykaz literatury dziecięcej, który pomoże rodzicom i nauczycielom wprowadzić dzieci w świat dźwięków mowy poprzez organizowanie proponowanych zabaw słownych. Ćwiczenia z rymami koncentrują uwagę dziecka na dźwiękach rymujących się słów... więcej
|