Biedronka rozdaje dzieciom książki autorów Piórka podczas Warszawskich Targów Książki
Już 17 maja Biedronka zaprasza na stoisko przygotowane wspólnie z portalem CzasDzieci.pl na Warszawskich Targach Książki. Będzie to okazja do spotkania z Grzegorzem Majchrowskim, autorem bajki o „Nieustraszonym Strachu na Wróble”, która zwyciężyła w literackim konkursie sieci Biedronka Piórko 2017 za najlepszą książkę dla dzieci oraz wzięcia udziału w warsztatach artystycznych. Jednocześnie Biedronka przypomina o trwającej, czwartej edycji konkursu Piórko.
Spotkanie z Grzegorzem Majchrowskim, laureatem konkursu „Piórko 2017. Nagroda Biedronki za książkę dla dzieci” odbędzie się w czwartek, 17 maja, w godz. 12.00 – 13.00, podczas Warszawskich Targów Książki. Każde dziecko, które odwiedzi w tym dniu stoisko przygotowane przez sieć Biedronka i portal CzasDzieci.pl, otrzyma za darmo książeczkę o „Nieustraszonym Strachu na Wróble” i będzie miało szansę zdobyć specjalną dedykację od autora bajki. W trakcie spotkania z Grzegorzem Majchrowskim zaplanowano szereg warsztatów artystycznych dla najmłodszych, których motywem przewodnim będzie wzruszająca historia o Strachu na wróble, czyli pierwszoplanowej postaci zwycięskiej publikacji Piórko 2017. Dzieci będą mogły wcielić się w rolę głównego bohatera i podzielić się swoimi wrażeniami na temat książki. Na zakończenie będzie można utrwalić tę chwilę pamiątkowym zdjęciem oraz uzyskać autograf od samego autora, Grzegorza Majchrowskiego.
- Obecnie trwa czwarta edycja konkursu „Piórko 2018. Nagroda Biedronki za książkę dla dzieci”. Niebawem, bo już 7 czerwca, poznamy twórcę najciekawszej opowieści dla dzieci. W tym dniu rozpocznie się także drugi etap konkursu dla najlepszych autorów ilustracji do zwycięskiej pracy. Tymczasem, wszystkich miłośników literatury dziecięcej oraz najmłodszych wraz z rodzicami zapraszamy już teraz do udziału w spotkaniu z pomysłodawcą bajki o nieustraszonym Strachu i jego przyjaciołach. To wyjątkowa okazja, aby osobiście porozmawiać z laureatem ubiegłorocznej edycji konkursu i zdobyć specjalną dedykację, która nada książce szczególnego, osobistego charakteru – podkreśla Anetta Jaworska-Rutkowska, kierownik ds. relacji zewnętrznych i CSR w Jeronimo Martins Polska.
Stoisko zostało przygotowane wspólnie przez sieć Biedronka i portal CzasDzieci.pl, którego prezesem zarządu jest Agnieszka Karp-Szymańska – jednocześnie przewodnicząca Kapituły Konkursu „Piórko. Nagroda Biedronki za książkę dla dzieci”, w kategorii „Tekst”. Projekt Piórko realizuje jeden z Celów Zrównoważonego Rozwoju, ustanowionych przez ONZ w 2015 r.: cel 4. – „Dobra jakość edukacji”.
Warto dodać, że firma Jeronimo Martins Polska, otrzymała w tym roku specjalne wyróżnienie w kategorii „Idea przyjazna dziecku” za konkurs Piórko 2017. Projekt został doceniony za „ideę popularyzacji czytelnictwa wśród najmłodszych oraz umożliwienie zaistnienia na rynku młodym pisarzom i ilustratorom książek dla dzieci”. Wyróżnienie zostało przyznane przez wydawnictwo Edipresse (redakcja „Mamo to Ja”).
Konkurs Piórko jest pozytywnie oceniany przede wszystkim za wspomnianą już promocję czytelnictwa wśród dzieci i młodzieży, ale także wspieranie debiutujących autorów tekstów oraz ilustracji. Za jego organizację firma Jeronimo Martins Polska została wyróżniona Złotym Laurem Super Biznesu, w kategorii „Społeczna odpowiedzialność” (2016 r.) oraz w konkursie Kampania Społeczna Roku 2015. Firma była też nominowana do nagrody Polskiej Sekcji IBBY za upowszechnianie czytelnictwa w konkursie Książka Roku 2016. Projekt, począwszy od pierwszej edycji konkursu, jest także wyróżniany w corocznym raporcie Forum Odpowiedzialnego Biznesu pt. „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki”. Projekt Piórko zaciekawił także artystów Nowego Teatru im. Witkacego w Słupsku, którzy na podstawie książki „Szary domek”, która wygrała pierwszą edycję konkursu, zrealizowali spektakl dla najmłodszych widzów.
Warszawskie Targi Książki odbywają się w dniach 17-20 maja br. na Stadionie PGE w Warszawie. Szczegółowe informacje na temat tegorocznej edycji konkursu Piórko oraz regulamin akcji można znaleźć na stronie internetowej: www.piorko2018.biedronka.pl.