Diuna” na topie nie tylko w kinach
Międzyplanetarna polityka, rywalizacja o bezcenną przyprawę i rajdy na czerwiach przez bezkresną pustynię porwały tłumy. W samej Polsce w weekend otwarcia „Diunę: część drugą” obejrzało prawie pół miliona widzów.
Głośna premiera kinowa wywołała też duże zainteresowanie pierwowzorem. W ciągu ostatniego tygodnia sprzedaż powieści Franka Herberta w Empiku wzrosła aż trzykrotnie.
„Diuna” to absolutnie największy popkulturowy hit początku tego roku. Film w reżyserii Denisa Villeneuve’a nie tylko zanotował fantastyczne wyniki sprzedaży biletów, ale też zbiera entuzjastyczne recenzje. Sukces produkcji przełożył się na popularność innych produktów z uniwersum.
– Efekt „Diuny” zaczęliśmy zauważać już 29 lutego, czyli zaledwie dzień po oficjalnej premierze kinowej. Odnotowaliśmy wtedy gigantyczny skok zainteresowania widoczny w liczbie zapytań w wyszukiwarce na Empik.com. To trzecia najczęściej wyszukiwana fraza na platformie w ciągu ostatniego tygodnia. Nasi użytkownicy sprawdzają nie tylko książki we wszystkich formatach, ale też figurki, klocki, gry oraz filmy – mówi Karol Czupryński – Dyrektor ds. handlowych w Empiku.
Książki „Diuna” znów na topie
Gadżety z „Diuny”
Jak czytać „Kroniki Diuny” Franka Herberta?
2. „Mesjasz Diuny”
3. „Dzieci Diuny”
4. „Bóg Imperator Diuny”
5. „Heretycy Diuny”
6. „Kapitularz Diuną”