
Druga edycja konkursu "cojaczytam" we wrześniu
Druga edycja konkursu "cojaczytam" we wrześniu


Już po raz drugi Fundacja Nowoczesna Polska zaprasza uczniów, nauczycieli, wychowawców i bibliotekarzy do wzięcia udziału w konkursie "cojaczytam".
Lubicie czytać książki - piszą w komunikacie organizatorzy - i chcecie zachęcać innych do czytania? Zaplanujcie i przeprowadźcie kampanię promującą czytelnictwo w Waszej szkole, bibliotece lub w innym miejscu. Spróbujcie przekonać innych, że czytanie to nie nieprzyjemny obowiązek, ale fajna zabawa! Możecie użyć różnych metod i sposobów – mogą to być podkasty, memy i inne działania w mediach społecznościowych, filmiki zamieszczane na Youtube lub opublikowane w innych serwisach, plakaty, flashmoby, przedstawienia, ulotki, konkursy. Możliwości jest bardzo wiele i ogranicza je tylko Wasza wyobraźnia. Macie inny pomysł na kampanię? Śmiało go realizujcie i zgłoście do konkursu! Pamiętajcie tylko, że kampania musi być przez Was promowana w serwisach społecznościowych (np. Facebook, Instagram, Twitter, TikTok i inne), a w publikowanych postach na jej temat musicie używać dwóch hasztagów: #cojaczytam i #wolnelektury. W trakcie tworzenia i przeprowadzania kampanii przygotowujcie dokumentację (np. zdjęcia, opisy, linki do postów w serwisach społecznościowych, filmiki, podkasty i inne materiały), którą następnie musicie nam przesłać wraz ze zgłoszeniem konkursowym".
Uczestnikami konkursu mogą być uczniowie jednej placówki oświatowej lub czytelnicy tej samej biblioteki publicznej w wieku do 19 lat zebrani w zespoły składające się z 3 do 5 osób. Opiekunem zespołu może być nauczyciel, wychowawca lub bibliotekarz.
Uwaga! Konkurs rozpoczyna się 16 września 2019 roku.
Zgłoszone kampanie zostaną ocenione przez Jury, a twórcom najlepszych przyznane zostaną wartościowe nagrody rzeczowe!
Szczegółowe informacje wraz z Regulaminem konkursu i harmonogramem znajdują się na stronie internetowej.
Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury.