Dwie główne nagrody dla Muzeum Narodowego we Wrocławiu
Miło nam donieść, że w III Przeglądzie Muzeum Widzialne 2017 Muzeum Narodowe we Wrocławiu zdobyło pierwsze nagrody aż w dwóch kategoriach: „Identyfikacja Muzeum” za nową identyfikację wizualną muzeum i w kategorii kampania promocyjno-marketingowa za kampanię promującą Rok Kościuszkowski. Autorem projektu identyfikacji wizualnej Muzeum Narodowego we Wrocławiu i strony wizualnej kampanii promocyjnej Roku Kościuszkowskiego jest projektant Marian Misiak.
W kategorii publikacja książkowa i multimedialna wyróżniona została publikacja „Nowe horyzonty w nowych mediach” wydana przez Muzeum Narodowe we Wrocławiu.
Przegląd Muzeum Widzialne zorganizowany został przez Narodowy Instytut Muzealnictwa i Ochrony Zbiorów. Założeniem projektu Muzeum Widzialne jest popularyzacja najlepszych systemów identyfikacji wizualnej i rozwiązań graficznych wdrożonych przez muzea oraz promowanie wiedzy i rozwiązań z obszaru budowy marki i działań wizerunkowych.
Na tegoroczny konkurs wpłynęło 164 zgłoszeń. Nagrody przyznano w 5 kategoriach:
Identyfikacja muzeum
Identyfikacja wystaw czasowych
Wydawnictwa książkowe lub multimedialne
Grafika strony internetowej
Kampania promocyjno-marketingowa.
„To drugie po Sybillach tak ważne wyróżnienie dla muzealników. Cieszy nas, że nasze działania przynoszą efekty i są dostrzegane zarówno przez specjalistów jak i przez naszą publiczność” – powiedział Piotr Oszczanowski, dyrektor Muzeum Narodowego we Wrocławiu.