Idealny prezent świąteczny – czyli jaki? Mieszkańcy Mazowsza cenią praktyczne upomink

Idealny prezent świąteczny – czyli jaki? Mieszkańcy Mazowsza cenią praktyczne upomink

Idealny prezent świąteczny – czyli jaki? Mieszkańcy Mazowsza cenią praktyczne upominki

Udostępnij

Właśnie rozpoczął się najbardziej gorączkowy etap przedświątecznych zakupów. To ostatni moment, aby skompletować prezenty dla bliskich. Jaki powinien być prezent idealny? Co chcemy znaleźć pod choinką – co najczęściej pojawia się na listach życzeń? Jak wynika z badania SW Research na zlecenie Empiku*, w temacie świątecznych upominków mieszkańcy województwa mazowieckiego kierują się sporym pragmatyzmem.

Świąteczne hity prezentowe

47% mieszkańców regionu mazowieckiego biorących udział w badaniu SW Research wskazało, że idealny prezent powinien być raczej praktyczny niż hobbystyczny. Z kolei 53% z nich stwierdziło, że ważne jest dopasowanie upominku do zainteresowań i upodobań obdarowywanego. Ponadto, 29% respondentów z woj. mazowieckiego przyznało, że preferuje gotowe kupione prezenty, a nie te własnoręcznie wykonane. Pierwsze miejsce na listach najbardziej pożądanych prezentów zajmowały najczęściej gotówka (21%), sprzęt RTV i elektronika (np. telewizor, konsola, smartwatch - 12%), a także książki (8%).

Listy życzeń najlepszym źródłem inspiracji

Wybór odpowiedniego prezentu może okazać się bardzo trudny, nawet jeśli doskonale znamy osobę, której chcielibyśmy wręczyć świąteczny upominek. Dlatego też ponad połowa (54%) spośród zapytanych mieszkańców województwa mazowieckiego czerpie pomysły bezpośrednio z listy przygotowanej przez obdarowywanego. Nieco rzadziej inspiracji dostarczają im rekomendacje rodziny i znajomych (49%), a także wystawy i półki sklepowe (42%). Każda wskazówka może się przydać – tylko 15% pytanych zadeklarowało, że na wszystkie pomysły wpadli sami.

A może voucher?

Gdy brakuje pewności, co spodobałoby się osobie, której chcemy sprawić prezent, warto pozostawić jej wybór. Na oddanie części inicjatywy samym obdarowywanym w zeszłym roku zdecydowało się 23% ankietowanych z Mazowsza, którzy z okazji świąt wręczyli przynajmniej jeden voucher. Najczęściej bony te obejmowały zabiegi pielęgnacyjne i SPA (55%), oraz wydarzenia ekstremalne (45%) i kulturalne/sportowe (35%). W tym roku tego typu prezent możemy znajdować pod choinką jeszcze częściej, karty zasilone wybraną kwotą są bowiem coraz częściej wybierane przez klientów Empiku, zarówno indywidualnych, jak i biznesowych. Zainteresowanie tą formą prezentów dla pracowników jest o 30% wyższe niż rok temu. Obdarowani będą więc mogli sami zdecydować, po jakie tytuły książek, płyt i filmów, czy też po jakie zabawki, akcesoria kreatywne i produkty z 16 innych kategorii sięgnąć w sklepie stacjonarnym lub internetowym.

Świąteczne zakupy i stacjonarnie, i w internecie

28% respondentów z województwa mazowieckiego zapowiedziało, że prezenty świąteczne kupi w równym stopniu w sklepach stacjonarnych i w internecie. Na tę potrzebę w najlepszy sposób odpowiadają marki omnichannelowe. Na przykładzie Empiku, synergia kanałów stacjonarnego i online umożliwia m.in. dostęp do jeszcze większej ilości produktów oraz darmowy odbiór zamówień internetowych w najbliższym sklepie.
Badani dostrzegają przede wszystkim następujące zalety sklepów internetowych: możliwość robienia zakupów o dowolnej porze dnia (58%%) oraz ogólna wygoda (także 58%) i bez wychodzenia z domu (55%), a także dostępność unikalnych produktów (56%). Z kolei wśród największych zalet sklepów stacjonarnych respondenci najczęściej wymieniali możliwość bezpośredniego obejrzenia produktu przed zakupem (53%) i to, że w czasie wizyty w sklepie stacjonarnym łatwiej wybrać prezent (również 53%).
Z myślą o przedświątecznych poszukiwaniach idealnych upominków dla bliskich część sklepów zdecydowała się wydłużyć przedświąteczne godziny pracy, aby zapewnić jeszcze większą wygodę klientom. Do ponad 100 najbardziej popularnych salonów Empik można wybrać się nawet od 8:00 do 22:00, a informacje o godzinach otwarcia najbliższego sklepu są dostępne na stronie www.empik.com/salony-empik.

A jak województwo mazowieckie wypadło na tle wyników ogólnopolskich? Poniżej infografika z sumarycznymi danymi dla całego kraju.
 
 
 
* Cytowanie możliwe bez ograniczeń pod warunkiem podania źródła: Badanie zrealizowane w dniach 12-18.11.2020 na zlecenie Empiku przez agencję SW Research na reprezentatywnej próbie 1014 Polaków w wieku 18-65 lat.

Komentarze

Komentując naszą treść zgadzasz się z postanowieniami naszego regulaminu.
captcha

Poinformuj Redakcję

Jeżeli w Twojej okolicy wydarzyło się coś ciekawego, o czym powinniśmy poinformować czytelników, napisz do nas.

Twoich danych osobowych nie udostępniamy nikomu, potrzebujemy ich jedynie do weryfikacji podanej informacji. Możemy do Ciebie zadzwonić, lub napisać Ci e-maila, aby np. zapytać o konkretne szczegóły Twojej informacji.

Twoje Imię, nazwisko, e-mail jako przesyłającego informację opublikujemy wyłacznie za Twoją zgodą.

Zaloguj się


Zarejestruj się

Rejestrując się lub logując się do Portalu Księgarskiego wyrżasz zgodę na postanowienia naszego regulaminu.

Zarejestruj się

Wyloguj się