Jesienny powiew w Impulsie!
Oficyna Wydawnicza „Impuls" nie ustaje w pracy, by do rąk Czytelników trafiały wciąż nowe publikacje z zakresu pedagogiki. W dniu dzisiejszym polecamy trzy publikacje naszych znakomitych Autorek w których zostały zaprezentowane ważne tematy jak kultura szkoły, opowiadania terapeutyczne dla dzieci i nie tylko oraz tajemniczy poradnik o wcześniactwie...
„Impuls” rusza – jak zwykle – z pomocą, w poniższej informacji prezentując nasze premiery listopada.
Pamiętajcie też, by zapoznać się z nowościami prezentowanymi na naszej stronie: impulsoficyna.com.pl i impulsoficyna.pl Polecamy kolejny wyjątkowy podręcznik akademicki w ramach serii autorskich podręczników akademickich Pedagogika Nauce i Praktyce pt. Kultura szkoły w rozwoju szkoły Książka Inetty Nowosad wydobywa znaczącą rolę kultury szkoły w uzyskaniu trwałej poprawy pracy szkoły i nie wskazuje na jedyne, słuszne i gotowe rozwiązanie, które mogłoby przeprowadzić szkołę przez proces rekulturacji, krok po kroku. Choć oczywiste jest, że w czasach gwałtownych zmian każdy chętnie szuka oparcia w niosącej poczucie bezpieczeństwa gotowej recepcie na sukces. Jednak gdy uwaga zostaje skierowana na treści techniczne – kosztem zrozumienia ich wpływu na ludzi (użytkowników) i organizację – poprawa staje się niemożliwa, a efektywność zamiera. Ważne okazuje się zrozumienie, z czym mamy do czynienia – poznanie kultury szkoły i zmiany, a dokładnie: uczenie się jej i przekształcanie. Bez współpracy, uczestnictwa i zaangażowania społeczności szkolnej oraz popartej badaniami refleksji nie osiągnie się realnej, głębokiej zmiany, a jedynie taka ma sens. Treści przedstawione w trzech rozdziałach ułatwiają uzyskanie całościowego spojrzenia na rangę kultury szkoły w jej rozwoju. Zawierają wnioski badaczy, które mogą pomóc lepiej zrozumieć nie tylko znaczenie kultury szkoły i jej złożoność, lecz także wielowymiarowość praktykowania udanej zmiany.
Matka znienacka czyli historie o wcześniactwie autorka Alicja Pilch Zapewniam, że bez taty Kurczaka i jego racjonalnego podejścia do wielu spraw nie przeszlibyśmy do obecnego momentu naszego życia rodzinnego, w którym już chyba wszyscy umiemy się uśmiechać do wspomnień, mimo tego, że i ogrom trudnych chwil wówczas nam towarzyszył, i trudne emocje między nami jako rodzicami też bywały...
Bać się czy nie bać? Opowieści terapeutyczne przemian społecznych „Bać się czy nie bać?” to zbiór kilkunastu opowieści terapeutycznych, napisanych z myślą o dzieciach, przeżywających rozmaite trudności. Bajkowy świat jest przedstawiony z dziecięcej perspektywy. Bohaterami opowieści są dzieci, a czasem zwierzęta, które uczestniczą w sytuacjach, mogących wzbudzać w nich lęk. Poprzez identyfikację z bohaterami bajek dziecko może nauczyć się rozpoznawać swoje emocje i poradzić sobie ze strachem lub z niepokojem. Bajki przeznaczone są dla dzieci w wieku od pięciu do dwunastu lat, lecz mogą z nich korzystać również dzieci starsze, a nawet dorośli, gdyż dotykają one wielu ważnych spraw. Poruszają problem rozmaitych lęków, trudności, pokazują, jak można sobie z nimi radzić.
|