
„Kultura leczy”, Warszawa
Kolejna odsłona kampanii „Kultura leczy”


Kolejna odsłona kampanii „Kultura leczy”. Do końca października trwa kolejna odsłona kampanii „Kultura leczy”, mającej zachęcić warszawiaków do uczestniczenia w kulturze.
Kampania „Kultura leczy” została zainaugurowana w maju br., a jej przekaz opiera się na przekonaniu, że obcowanie z kulturą wpływa pozytywnie na jakość życia - poprawia samopoczucie, redukuje stres, a może nawet zwiększa odporność psychiczną i fizyczną. Jesienna odsłona zachęca mieszkańców do zwiększenia aktywności kulturalnej: odwiedzania warszawskich bibliotek i księgarń, bywania w teatrach i muzeach oraz korzystania z wydarzeń i warsztatów oferowanych przez stołeczne domy kultury.
Kampania wpisuje się w działania na rzecz rozwoju publiczności, realizowane przez stołeczny ratusz w ramach warszawskiego Programu Rozwoju Kultury. Przy tworzeniu kampanii zostały wykorzystane wyniki badania dotyczącego uczestnictwa w kulturze, przeprowadzonego na zamówienie stołecznego ratusza w ostatnim kwartale 2017 r. Pozyskana wiedza ułatwiła rozpoznanie grupy docelowej i dookreślenie głównego przekazu kampanii.
„Wiemy z badań, że nie wszyscy mieszkańcy i wszystkie mieszkanki mają równą potrzebę uczestniczenia w kulturze, dlatego chcieliśmy zwrócić na to uwagę w naszej kampanii. Pokazujemy w lekkiej formie pozytywne efekty działania kultury oraz jej różnorodność i bogactwo” - podkreśla Tomasz Thun-Janowski, dyrektor Biura Kultury.
Kampania wystartowała 1 października i potrwa do końca października. W przestrzeni miejskiej i internecie pojawiło się pięć kreacji promujących różne sposoby uczestnictwa w kulturze. W stołecznych kawiarniach i bibliotekach stanęły standy z ofertą instytucji kultury. W ramach zachęcania warszawiaków do włączenia się w kampanię na antenie warszawskich rozgłośni emitowane są dedykowane audycje radiowe, planowana jest też akcja fotograficzna pokazująca uczestników stołecznej kultury oraz konkursy dla warszawiaków aktywnych w mediach społecznościowych. Koncepcję kreatywną i strategię kampanii wybrano w konkursie, którego zwycięzcą została Fabryka Komunikacji Społecznej. Za komunikację jesiennej odsłony odpowiada Agencja Kultura.
Szczegółowe informacje na temat kulturalnej oferty miasta dostępne są stale na www.kulturalna.warszawa.pl oraz na Facebook @KulturalnaWarszawa.
Spot wideo: https://www.youtube.com/watch?v=cvHBtHSh4ag
Pliki graficzne: http://centrumprasowe.pap.pl/cp/pl/news/info/128902,,kolejna-odslona-kampanii-kultura-leczy-
Źródło informacji: Agencja Kultura