
Koniec Ruchu po 100 latach. Orlen zamyka spółkę, kioski zniknęły z ulic
Koniec Ruchu po 100 latach. Orlen zamyka spółkę, kioski zniknęły z ulic


Po ponad 100 latach działalności znika marka Ruch. Orlen, który od 2020 roku był większościowym udziałowcem spółki, zmienił jej nazwę na Usługi Logistyczne i rozpoczął proces likwidacji. Decyzja zapadła pod koniec czerwca, pół roku po zamknięciu ostatnich kiosków i saloników prasowych.
padek Ruchu trwał od lat — liczba punktów sprzedaży systematycznie malała: z ponad 1300 w 2019 roku do zaledwie 411 w połowie 2024 roku. W kwietniu 2023 roku firma wycofała się z dystrybucji prasy, a pod koniec roku zamknęła wszystkie placówki, z wyjątkiem 40 kiosków odkupionych przez ajentów.
Część aktywów Ruchu przeniesiono wcześniej do nowo utworzonej spółki Orlen Paczka. Sam Orlen nie zamierza jednak dalej rozwijać tego segmentu – szuka partnera do zarządzania paczkomatami.
Firma odnotowywała straty – w 2023 roku sięgnęły one ponad 86 mln zł. Wcześniej Ruch przeszedł postępowanie układowe i spłatę zobowiązań wobec wydawców.
Marka Ruch była obecna na rynku od 1918 roku i przez dekady dominowała w dystrybucji prasy w Polsce.
Fot. WrS.tm.pl, Public domain, via Wikimedia Commons
źródło:https://polskiemedia.org