
Konkurs Instytutu Książki na kampanię promującą czytelnictwo
Konkurs Instytutu Książki na kampanię promującą czytelnictwo


Instytut Książki ogłosił konkurs na koncepcję kreatywną kampanii społecznej „Mała książka – wielki człowiek”, największej tego typu akcji w Polsce i jednej z największych w Europie. Zwycięskie opracowanie ma stanowić kontynuację działań realizowanych przez Instytut Książki w latach 2017-2018, skierowanych do osób posiadających dzieci (rodziców i dziadków), promujących czytanie od narodzin.
Kampanii społeczna „Mała książka – wielki człowiek” została przygotowana w związku z ogólnopolską akcją startbookową, w ramach której od 2017 roku młodzi rodzice na oddziałach położniczych otrzymują wyjątkowe Wyprawki Czytelnicze. W 2018 roku działania poszerzono o pilotażowy projekt dla trzylatków realizowany za pośrednictwem blisko 3 tys. bibliotek w całym kraju. Ma on zachęcić rodziców do odwiedzania bibliotek i codziennego czytania z dzieckiem. Łącznie w trackie jej edycji do rodziców trafiło ponad 600 tys. książek.
– Kampania społeczna „Mała książka - wielki człowiek” to jedno z najważniejszych działań Instytutu Książki, którego celem jest promocja czytelnictwa jako bezpośredniej inwestycji w przyszłość i sukces naszych dzieci – małych czytelników. W tym roku zdecydowaliśmy się na konkursową formę wyłonienia kreacji kampanii po to, aby znaleźć jak najlepszy sposób zainteresowania książką – mówi Dariusz Jaworski, dyrektor Instytutu Książki.
Celem konkursu jest wyłonienie najlepszej pracy – koncepcji kreatywnej oraz graficznej, a także stworzenie strategii komunikacji wraz z rekomendacją wyboru mediów. Autor zwycięskiej pracy zostanie zaproszony do zawarcia umowy, której przedmiotem będzie opracowanie szczegółowej zawartości kreacyjnej kampanii i pełnienie nadzoru autorskiego nad jej realizacją.
Prace konkursowe można składać do 19 marca 2019 roku.
Szczegóły i regulamin konkursu są dostępne w Biuletynie Informacji Publicznej Instytutu Książki: http://bip.instytutksiazki.pl/index.php/zamowienia-publiczne/11-postepowania-zwolnione-ze-stosowania-przepisow-ustawy-pzp