
Księgarnia Przyszłości, Good Books
Księgarnia przyszłości


Marcin Skrabka z firmy Good Books, pod patronatem OSD Azymut, w piątkowej prezentacji przedstawił możliwy tradycyjny model księgarni otwartej na nietechnologiczne innowacje, jak zmiany zachowań wymuszające większą skuteczność działania.
Przede wszystkim księgarnia przyszłości to profesjonalizm, indywidualne potraktowanie potrzeb czytelników, osobista wiedza i charyzma księgarska, a także połączenie atutów świata wirtualnego (internet, media społecznościowe) z realnym. Pamiętajmy, iż nowe pokolenie „Millenalsów” to nowy format klientów poszukujących kontaktu z drugim człowiekiem, łaknący zainteresowania ich potrzebami ze strony sprzedawcy. Drugą kluczową sprawą jest szybka realizacja i dostawa zamówień, czytelna informacja na stronie internetowej. Kolejnym atutem księgarni jest szybka reakcja na mody rynkowe, włączanie do asortymentu gier planszowych, także oferty dodatkowych usług, doładowanie smartfonów połączone z efektywnym wykorzystaniem przestrzeni, m.in. dzięki organizacji miejsca zabaw dla dzieci, kafejki, kącika do czytania z ogólnodostępnym wi-fi.
Jednak niemniej ważna pozostaje dobra ekspozycja książek, plakaty w witrynach, dołączenie do książek krótkich not recenzyjnych. – Dobra rada: lepiej nie przeładowywać księgarni tytułami. Liczy się „mniej znaczy więcej”, a więc unikalna, wyselekcjonowana oferta. Księgarnia tradycyjna to oprócz sprzedaży pewnego rodzaju misja, warto aby klienci poznali nasz osobisty wybór – ulubione książki i ukochanych pisarzy księgarza.