
100-lecia odzyskania niepodległości
Logotyp 100-lecia odzyskania niepodległości Polski wybrany


Narodowe Centrum Kultury, na zlecenie Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego, we współpracy ze Stowarzyszeniem Twórców Grafiki Użytkowej, zorganizowało konkurs na oficjalny logotyp i identyfikację wizualną obchodów 100-lecia odzyskania niepodległości Polski. Zwycięską koncepcję przygotowała agencja FUTU Creative.
Do konkursu zaproszone zostały uznane agencje które w ciągu ostatnich lat przygotowywały najciekawsze realizacje we współpracy z instytucjami publicznymi. Jury, w skład którego weszli przedstawiciele Kancelarii Prezydenta, MKiDN, NCK i STGU oraz środowiska projektantów z grona propozycji najwyżej oceniło propozycję FUTU Creative.Wybrana agencja w swoim doświadczeniu ma przygotowanie projektów m.in. dla Instytutu Adama Mickiewicza, Mennicy Polskiej, organizacji pozarządowych i prywatnych przedsiębiorstw. Jej realizacje zostały uhonorowane wieloma nagrodami i wyróżnieniami w Polsce i na świecie m.in. Golden Effie Award, KTR, Golden Eagles, Pearl Awards, D&AD czy Type Directors Club New York.
W opinii jury wybrany znak obchodów oparty na słowie „Niepodległa” pisanym ręką Marszałka Józefa Piłsudskiego, znaleziony pośród oryginalnych rękopisów oraz zaaplikowany w nowoczesny sposób - z użyciem współczesnego i eleganckiego kroju pisma stanowiącego opis Rocznicy - idealnie odzwierciedla rangę i znaczenie stulecia odzyskania niepodległości. Użyte kolory, czerwień tła oraz biały podpis w bezpośredni sposób nawiązują do barw narodowych. Znak symbolizuje nowoczesny patriotyzm oparty na fundamencie przeszłości.Decydując się na propozycję jury zwróciło uwagę na potencjał wizualnego kodu komunikacji opartego na emocjonalnym i indywidualnym elemencie, co pozwala na stworzenie marki „Niepodległa” i sposobu myślenia o obchodach.
Dodatkowych informacji udziela:
Michał Laszczkowski
Rzecznik Prasowy Narodowego Centrum Kultury
tel. 605-099-219; mail: mlaszczkowski@nck.pl