
Nielsen webinar - "Między "Dżumą" a pandemią. Aktualny obraz rynku książki w Polsce i na świecie
"Między "Dżumą" a pandemią. Aktualny obraz rynku książki w Polsce i na świecie - Nielsen webinar


Szanowni Państwo,
kiedy w październiku ubiegłego roku laureatką literackiej Nagrody Nobla została Olga Tokarczuk jej książki zajmowały czołowe pozycje na liście top20 Nielsen BookScan, a wysoka sprzedaż utrzymała się aż do świąt. Z kolei Nowy Rok i cały pierwszy kwartał należał pod tym względem do Andrzeja Sapkowskiego i Blanki Lipińskiej, na których sukces wpłynęła również ekranizacja ich powieści. A teraz, w czasach pandemii, na listy sprzedaży powróciła “Dżuma”, kupujemy więcej książek dla dzieci i zaczytujemy się w seriach z gatunku fiction.
Można zatem zastanawiać się, czy książka to dobro kultury czy raczej typowy produkt posiadający swą cenę, sezonowość i podlegający trendom? Nielsen BookScan to panel księgarski badający sprzedaż książek w księgarniach stacjonarnych oraz internetowych. Chcemy opowiedzieć Państwu, jak wygląda aktualny obraz rynku książki, na czym polega jego specyfika w Polsce oraz jakie trendy będą wpływać na jego kształt w najbliższych miesiącach.
To wszystko miało wydarzyć się na żywo dokładnie teraz na koniec maja w trakcie Warszawskich Targów Książki. Ponieważ jednak aktualnie nie jest to możliwe, zapraszamy do świata książki w formie wirtualnej. Przygotowaliśmy kolejny webinar Nielsena w piątek 22 maja w godz. 11.00 - 11.45. W agendzie zaplanowaliśmy 30 min. prezentacji oraz 15 min. sesji Q&A. Naszymi prelegentami będą Ewa Rybołowicz, Dyrektor ds. współpracy z Sieciami Handlowymi Nielsen Connect oraz Renek Mendruń, Konsultant w Nielsen Book. Zapraszamy do udziału:
Zespół Nielsen Book