„Najlepsze książki dla dzieci i młodszych dorosłych” - specjalny dodatek do nowych „Książek. Magazynu do czytania”
Dziś – we wtorek, 19 czerwca br. na rynku ukazał się kolejny numer „Książek. Magazynu do czytania”. Po raz pierwszy do dwumiesięcznika dołączony jest dodatek – wydanie „Najlepsze książki dla dzieci i młodszych dorosłych”, w całości poświęcone literaturze dziecięcej i nie tylko.
Zespół „Książek. Magazynu do czytania” stworzył wyjątkowy, 24-stronicowy dodatek poświęcony nowościom książkowym dla młodszych, nie tylko metrykalnie, czytelników. Wydanie dedykowane jest rodzicom, którzy poszukują wiarygodnych podpowiedzi, co z coraz bogatszej rynkowej oferty podsunąć swoim dzieciom. Na łamach dodatku znalazły się m.in. wybór 10 najlepszych premier książkowych dla dzieci według Joanny Olech, nowych powieści young adult według Natalii Szostak i Justyny Sucheckiej oraz wydań dla małych przyrodników według Wojciecha Mikołuszki. Czytelnicy dowiedzą się również, kogo wkurza Małgorzata Musierowicz, czy inteligentnym dzieciom wolno się nudzić, za co kochamy Pippi Pończoszankę i co czyta z dziećmi Justyna Bargielska, a dodatkowo będą mogli się też zapoznać – razem z dziećmi – z opowiadaniem o skarpetce autorstwa Justyny Bednarek, z ilustracją Daniela de Latour.
Natomiast na okładce nowego wydania dwumiesięcznika „Książki. Magazyn do Czytania” po raz pierwszy w historii magazynu znalazły się dwie postacie – Frankenstein i pisarka romantyczna Mary Shelley, która stworzyła powieść o potworze i jego twórcy w trakcie... wakacji. Sylwetkę Mary Shelley przedstawia czytelnikom Weronika Murek, a Natalia Szostak rozmawia z jej brytyjską biografką.
Oprócz tego w numerze: Dariusz Nowacki ocenia kryminalną tetralogię o Saszy Załuskiej bestsellerowej pisarki Katarzyny Bondy, sprawdzając, czy królowa polskiego kryminału nie jest przypadkiem (troszeczkę) naga; Wojciech Nowicki przedstawia wszystkie smaki starożytnej Grecji (niektóre są szokujące!). Janusz Rudnicki wyciąga na światło dzienne niewygodne fakty z życia naszych wielkich – Marii Konopnickiej, Ignacego Paderewskiego i Marii Dąbrowskiej, a Milena Rechid Chehab wyrusza w podróż po świecie w poszukiwaniu szczęścia, które da się określić jednym nieprzetłumaczalnym na polski wyrazem.
Dla nowych „Książek” teksty przygotowali także: Katarzyna Wężyk – o historii wibratora i Juliusz Kurkiewicz – o pośmiertnej sławie fotografa Petera Hujara; Michał Nogaś rozmawiał z Danielem Magarielem i Pierre Lemaitrem, a Łukasz Grzymisławski z prof. Ryszardem Koziołkiem o tym, jakie bestsellery kochają Polacy. Czytelnicy mogą też zerknąć na „Półkę z nowościami”, czyli najpełniejszy w Polsce przegląd najciekawszych nowości, reprezentujących wszystkie gatunki, także tych od mniejszych wydawców.
Nowe wydanie „Książek, Magazynu do czytania” ukazało się 19 czerwca br. w cenie 11,99 zł. Jest dostępne m.in. w punktach sprzedaży prasy, a także – dla prenumeratorów cyfrowych „Gazety Wyborczej” – w aplikacji i na Wyborcza.pl/ksiazki.
Numer wspiera promocja na nośnikach reklamy zewnętrznej i wewnętrznej, w radiu, w kinach sieci Helios i w punktach sprzedaży prasy, a także autopromocja. Kreację kampanii przygotował dział marketingu „Gazety Wyborczej”.