Nowe tytuły w Impulsie. Uwaga na rabatową okazję
Prezentujemy za Oficyną Wydawniczą Impuls nowości wydawnicze miesiąca marca 2024 roku. Oficyna Wydawnicza "Impuls" to zlokalizowane w Krakowie wydawnictwo i księgarnia oferująca publikacje z zakresu nauk społecznych; psychologii, pedagogiki, socjologii, filozofii, a także: poradniki dla rodziców i nauczycieli, publikacji muzycznych, szeroko pojętej pedagogiki, w tym specjalnej, wczesnoszkolnej, resocjalizacji, alternatywnych dziedzin edukacji akademickiej: gerontologia, arteterapia, biblioterapia, dogoterapia oraz innych.
Wyzwania i dylematy uspołecznienia edukacji
Jolanta Szempruch, Agnieszka Cybal-Michalska, Mirosław J. Szymańki, Bogusław Śiwerski
Książka dotyczy jednego z kluczowych problemów edukacji – uspołecznienia tego obszaru praktyki społecznej. Jej struktura w sposób klarowny prowadzi od analizy kierunków zmian świata i wynikających z nich implikacji dla edukacji poprzez rozważania na wciąż aktualny temat nierówności szans edukacyjnych i postępującej destrukcji samorządności do zagadnienia społecznej odpowiedzialności uczelni. [...] Ważne dla edukacji kwestie zostały przedstawione bardzo przejrzyście, z wykorzystaniem właściwie dobranej literatury i nawiązaniem do interesujących wyników badań. Autorzy zadbali o integrowanie teorii pedagogicznych z praktyką edukacyjną, a bogatą warstwę historyczno-diagnostyczną uzupełnili rozważaniami natury prognostycznej. Dzięki takiemu ujęciu publikacja ma walory kreatywne, jest oryginalnym spojrzeniem łączącym przeszłość, teraźniejszość i przyszłość edukacji w Polsce [...] (prof. dr hab. Stefan M. Kwiatkowski dr h.c. multi)
Myśl ikonicznie! Rysunkowe rozprawki
Dorota Węgrzyn
Kochani uczniowie, dostajecie podpowiedź, jak ugryźć temat rozprawki, ale Waszym zadaniem jest napisać ją samodzielnie. Pamiętajcie o synonimach i bogactwie językowego obrazowania. Jesteście w posiadaniu „protezy”, a tkankę wypowiedzi musicie nadbudować sami. Chciałabym, żeby rozprawka czy też wypowiedź argumentacyjna straciła swoje „wielkie oczy”. Podchodźcie do „rysunkowych rozprawek” bez strachu. Częstujcie się!
Jestem przekonana, że uczniowie i nauczyciele dostają w ręce wartościowy materiał edukacyjny do przeanalizowania podczas omawiania tej formy wypowiedzi. Przełożyłam tematy pomieszczone w kolejnych arkuszach egzaminu po ósmej klasie na język zrozumiały dla ucznia, tak, żeby potrafił m.in. odróżnić argument od przykładu.
Makrauchenia i ogród łagodności
Katarzyna Bocheńska-Włostowska
Czy lubicie opowieści, w których bohaterowie są z natury dobrzy? Czy lubicie czytać krótkie historie, które mają minimum słów, a pozostawiają po sobie dobre samopoczucie i zmuszają do refleksji? Czy lubicie, kie- dy po zamknięciu książki ogarnia Was spokój, a dobre myśli krążą wokół? Jeśli tak, sięgnijcie do tych historii.
Oddana do Waszych rąk książeczka jest zbiorem ciepłych opowieści. Nie infantylnych, ale pokazujących, że każdy z nas może stworzyć swój prosty wymiar szczęścia. Czasami potrzeba tak niewiele, by poczuć się spełnionym i szczęśliwym.
Bohaterka tych opowieści znalazła sposób na to, żeby znaleźć swoją krainę hygge, swoją krainę łagodności. Ona wie, że nie trzeba być Bat- manem, rycerzem czy innym wielkim bohaterem, by zbudować piękny, prosty świat, w którym dobro będzie się mnożyć. Makrauchenia tworzy atmosferę przyjaźni i dobra, a jednocześnie jest wzorem pracowitości i ma wiele talentów.
Zbiór dwudziestu jeden opowiadań składa się z historii opowiedzianych przeze mnie oraz przez samą Makrauchenię, która podzieli się z nami zapiskami ze swojego pamiętnika....
Opowieści o Czujątkach – w kolorach empatii
Joanna Bogudał-Borkowska
Trzecia w serii opowieści o Czujątkach pozycja Joanny Bogudał-Borkowskiej przybliża dzieciom i dorosłym świat ludzkich potrzeb i emocji związanych z zetknięciem się z nowymi, dotychczas niedoświadczanymi sytuacjami oraz relacjami.
Nowość, zaskoczenie zdarzeniem, spotkaną osobą, niespodziewane zajście, życiowa zmiana – to doświadczenia nieomijające nikogo, dziecka i dorosłego. Autorka pozwala czytelnikom bezpiecznie im się przyjrzeć za pośrednictwem sympatycznych fikcyjnych stworzonek, Czujątek. Tym razem, co ciekawe i fascynujące, są nimi też zwierzęta, które często nie budzą powszechnej sympatii. Oprócz kotków i sikoreczek autorka wprowadza do swojej narracji krewetki, żuczki i pajączki. To samo w sobie jest zabiegiem edukacyjno-terapeutycznym, który oswaja z tymi nie zawsze wywołującymi pozytywne emocje żyjątkami.
Myślenie krytyczne, czyli jak żyć mądrzej
Michał Jasieński
Myślenie krytyczne, czyli jak żyć mądrzej to książka o tym, jak porządkować nasze myślenie, jak unikać pułapek, jak podejmować lepsze decyzje i jak lepiej rozumieć otaczający nas skomplikowany świat. Nasz zdrowy rozsądek, który wyewoluował na afrykańskiej sawannie, płata nam obecnie rozliczne figle. Wpadamy w pułapki stereotypów i różnych -izmów i fobii, bo nie umiemy żyć bez klasyfikowania ludzi według lepszych i gorszych kategorii. Napędzane jest to albo przez irracjonalne poczucie wyższości rasowej, narodowej, klasowej, religijnej, albo silne – i także na ogół bezmyślne – przekonania na temat tego, co w ludzkiej seksualności jest „normalne”, a co nie jest.
Gdy podejmujemy decyzje, wikłamy się w nasze niezrozumienie, co to znaczy, że pewne zdarzenia dzieją się przez przypadek, a inne są spowodowane przez wiele splątanych przyczyn, których nie umiemy rozplątać. Na szczęście istnieją metody mogące nam w tym pomóc.
Szkolne rewolucje
Bogusław Śliwerski
W istocie książka Szkolne rewolucje jest wielowątkową pracą o nauczycielu, o uczniu, o instytucjonalnej i architektonicznej przestrzeni szkoły, o metodach zarządzania szkołą i oświatą – a więc uczniem i nauczycielem – o polityce oświatowej i o szeroko rozumianej edukacji nie tylko młodych pokoleń. Liczę na to, że być może właśnie ta książka przyczyni się do tego, że obywatele i politycy nareszcie zrozumieją, że nie da się jednowymiarowo i odgórnie naprawić szkoły, a podejmowanie tego rodzaju kolejnych prób skazane jest z góry na porażkę (Marek Konopczyński).
Książka Profesora Bogusława Śliwerskiego pt. Szkolne rewolucje stanowi historyczny wyjątek. Jej Autor, który jest niewątpliwie najwybitniejszym Polskim Pedagogiem przełomu wieków, autorem lub współautorem najważniejszych książek pedagogicznych z ostatniego ćwierćwiecza, napisał pracę do tej pory niespotykaną na półkach księgarskich.