Premiera opowiadania Olgi Tokarczuk tylko w nowym wydaniu „Książek. Magazynu do czytania”
Już jutro - we wtorek, 20 lutego br. na rynku ukaże się nowe wydanie „Książek. Magazynu do czytania”, pierwsze w formule dwumiesięcznika. Na okładce pojawi się Małgorzata Szejnert, wybitna reporterka, której książka „Wyspa Węży” ukaże się już w marcu br. Tylko w tym numerze „Książek” czytelnicy znajdą opowiadanie Olgi Tokarczuk „Wizyta” ze zbioru „Opowiadania bizarne”, który będzie miał swoją premierę w kwietniu.
W numerze o zapowiadanej książce Małgorzaty Szejnert pisze redaktor naczelny Paweł Goźliński. Michał Nogaś i Natalia Szostak przepytają słynne nowojorskie małżeństwo literackie - Paula Austera i Siri Hustvedt, Dorota Wodecka pyta Joannę Tokarską-Bakir o jej książkę poświęconą pogromowi kieleckiemu, która może wstrząsnąć Polską. Wojciech Orliński opowiada o historię fake newsów, a Łukasz Pilip kreśli portret Wojciecha Chmielarza, najlepszego rzemieślnika wśród autorów polskich kryminałów, zaś Wiktor Jerofiejew pisze o Władimirze Putinie przed wyborami w Rosji.
Oprócz stałych rubryk, w dwumiesięczniku pojawią się nowe propozycje redakcji. W każdym numerze wybitni rysownicy tworzyć będą komiksowe wersje literackiej klasyki - jako pierwszy Maciej Sieńczyk po swojemu rysuje „Przedwiośnie” Stefana Żeromskiego. W każdym wydaniu magazynu pojawi się też poezja - cykl rozpoczną wiersze Justyny Bargielskiej i Stanisława Barańczaka . Natomiast w cyklu „ Powieść telewizyjna” redakcja przyjrzy się serialom - Katarzyna Wężyk sprawdzi, czy najgłośniejszy serial sezonu „Modyfikowany węgiel” skrywa rewolucyjne przesłanie. O tym „Co czyta świat ” czytelnicy dowiedzą się z felietonów Katarzyny Wężyk , Łukasza Grzymisławskiego i Natalii Szostak, a Michałowi Nogasiowi „Przy biurku” o swojej pracy opowiadać będą znani pisarze - jako pierwszy - reporter Wojciech Jagielski, chociaż nie słynie z pracy "przy biurku".
Każde wydanie „Książek" będzie miało swojego intelektualnego „sponsora numeru” - zawsze będzie to znacząca postać ze świata literatury. Najnowsze „Książki” „sponsoruje" Susan Sontag. Małgorzata I. Niemczycka przedstawi jej sylwetkę, a cytaty z Sontag, rozsiane po całym numerze, będą stanowić swoisty komentarz do tekstów.
W styczniu br. redakcja zachęcała też swoich czytelników do współtworzenia magazynu, ogłaszając konkurs na recenzje. Tak powstała rubryka „Czytelnicy recenzują”, w której od nowego numeru będą pojawiać się najciekawsze opinie nadesłane przez czytelników .
Wydanie „Książek, Magazynu do czytania” w nowej formule ukaże się w objętości 108 stron i w cenie 11,99 zł. Będzie dostępne m.in. w punktach sprzedaży prasy, a także - dla prenumeratorów cyfrowej "Gazety Wyborczej" - w aplikacji i na www.wyborcza.pl/ksiazki.
Numer wspiera promocja w prasie („Polityka, „Charaktery”), na nośnikach reklamy zewnętrznej i wewnętrznej, w radiu (Radio TOK FM), kinach sieci Helios i punktach sprzedaży prasy, a także autopromocja. Kreację kampanii przygotował dział marketingu "Gazety Wyborczej".
Oprócz stałych rubryk, w dwumiesięczniku pojawią się nowe propozycje redakcji. W każdym numerze wybitni rysownicy tworzyć będą komiksowe wersje literackiej klasyki - jako pierwszy Maciej Sieńczyk po swojemu rysuje „Przedwiośnie” Stefana Żeromskiego. W każdym wydaniu magazynu pojawi się też poezja - cykl rozpoczną wiersze Justyny Bargielskiej i Stanisława Barańczaka . Natomiast w cyklu „ Powieść telewizyjna” redakcja przyjrzy się serialom - Katarzyna Wężyk sprawdzi, czy najgłośniejszy serial sezonu „Modyfikowany węgiel” skrywa rewolucyjne przesłanie. O tym „Co czyta świat ” czytelnicy dowiedzą się z felietonów Katarzyny Wężyk , Łukasza Grzymisławskiego i Natalii Szostak, a Michałowi Nogasiowi „Przy biurku” o swojej pracy opowiadać będą znani pisarze - jako pierwszy - reporter Wojciech Jagielski, chociaż nie słynie z pracy "przy biurku".
Każde wydanie „Książek" będzie miało swojego intelektualnego „sponsora numeru” - zawsze będzie to znacząca postać ze świata literatury. Najnowsze „Książki” „sponsoruje" Susan Sontag. Małgorzata I. Niemczycka przedstawi jej sylwetkę, a cytaty z Sontag, rozsiane po całym numerze, będą stanowić swoisty komentarz do tekstów.
W styczniu br. redakcja zachęcała też swoich czytelników do współtworzenia magazynu, ogłaszając konkurs na recenzje. Tak powstała rubryka „Czytelnicy recenzują”, w której od nowego numeru będą pojawiać się najciekawsze opinie nadesłane przez czytelników .
Wydanie „Książek, Magazynu do czytania” w nowej formule ukaże się w objętości 108 stron i w cenie 11,99 zł. Będzie dostępne m.in. w punktach sprzedaży prasy, a także - dla prenumeratorów cyfrowej "Gazety Wyborczej" - w aplikacji i na www.wyborcza.pl/ksiazki.
Numer wspiera promocja w prasie („Polityka, „Charaktery”), na nośnikach reklamy zewnętrznej i wewnętrznej, w radiu (Radio TOK FM), kinach sieci Helios i punktach sprzedaży prasy, a także autopromocja. Kreację kampanii przygotował dział marketingu "Gazety Wyborczej".