Recenzja

Jak się dobrze sprzedać

Kto czytał takie klasyczne już prace Napoleona Hilla jak "Myśl i bogać się, "Klucze do saukcesu", "Magiczna drabina sukcesu, "Plan pozytywnego działania" czy czterotomowe wydanie "Praw sukcesu", wie, że bez jego książek nie byłoby całej serii iteratury motywacyjnej opartej na jego przemyśleniach. Myślę, że każdy, kto kiedykolwiek zetknął się z jego twórczością chętnie sięgnie po na nowo zredagowane jego myśli i rozważania.

 

Wydawnictwo Studio EMKA prekursor edytorski jeśli chodzi o tego rodzaju publikacje udostępnił swoim czytelnikom książkę Hilla „Jak się dobrze sprzedać”, w podtytule „Stań się najlepszą wersją samego siebie i podążaj ku doskonałości” jako najbardziej pełny zbiór przemyśleń Napoleona Hilla dotyczący sprzedaży oraz promowania własnej osoby.

Miał możliwość rozmawiania z największymi ówczesnymi biznesmenami, przemysłowcami. Listy polecające od Carnegie'go otworzyły mu drzwi do wielu najwybitniejszych twórczych ludzi ówczesnej epoki jak Thomas Edison, George Eastman, Graham Bell, John Ford, Elmer Gates, czy wreszcie John D. Rockefeller. Oni również udzielając mu wywiadów o tajemnicy swojego sukcesu powtarzali kardynalną zasadę zaczerpniętą od Carnegiego: „Profesjonalnie zarządzaj czasem i pieniędzmi - nawet jeśli w chwili obecnej pierwszego masz w bród, a drugim Cię los nie rozpieszcza. Trenuj samodyscyplinę i kreuj swoją atrakcyjną osobowości”. Te proste zasady wzbogacone jego autentycznym talentem złożyły się na summa summarum jego „złotych zasad”, które streścił w swojej książce „Klucz do pozytywnego myślenia”, a sprowadzały się do: pięciu zasad: Naucz się kontrolować swoje emocje i wykorzystywać ich twórczą moc. Zmień negatywne postawy, będące owocem złych doświadczeń. Pokonaj swoje obawy, pozbądź się niepewności, uwierz w siebie. Przestań skupiać się na minionych porażkach i złych decyzjach. Skieruj swoje uczucia i pragnienia w stronę rzeczy, których naprawdę pragniesz.

Składające się na „Jak się dobrze sprzedać, aby stać się najlepszą wersją samego siebie i podążać ku doskonałości” artykuły, wykłady, przemówienia, oraz nagrania została przez redaktorów publikacji w trakcie redakcji dokładnie przejrzane pod kątem najtrafniejszych objaśnień głównego tematu książki. Układ publikacji wzorowano na amerykańskim wydaniu „How to Sell Your Way Trought Life” Hilla, a także uzupełniono o jego refleksje zawarte w „Prawach sukcesu” i „Kluczach do sukcesu,  a także klasycznym bestsellerze „Think and Grow Rich: The 21st-Century Edition.

 

To nowe uaktualnione wydanie zostało dostosowane językowo i terminologicznie do współczesnych praktyk sprzedażowych, w kilku miejscach uzupełniono tekst o informacje dotyczące niedawnych wydarzeń. Ale to ciągle jest ten sam klasyczny Napoleon Hill tyle, że przeredagowany, uzupełniony o teksty i komentarze. Część z nich wyodrębniono inną czcionką oraz stylem odmiennym od stylu Napoleona Hilla.

Pracowitość, zaangażowanie i talent złożyły się na to, iż Hill mógł awansować najpierw na doradcę Carnegie’go, a następnie doradcę dwóch prezydentów USA: Woodrowa Wilsona oraz Franklina Roosevelta. Ta ogromna praca poskutkowała efektem w postaci" Filozofii Sukcesu" – formuły ruchu umysłowego „od biedy do dostatku” – którą opublikował po raz pierwszy w 1928 roku, a została ona zatytułowana: „Prawa Sukcesu”. Była to pierwsza tego typu pozycja w światowej literaturze. Formułę i zasadę tę Hill wciąż jednak doskonalił i dokładał starań tak, aby wychodziły kolejne kursy samodzielnej nauki. Jako pierwszy opisał ideę „Określonego Celu Głównego” jako swego rodzaju wyzwanie dla czytelników, uważał bowiem, iż większość ludzi nie ma tak zwanych twardych niezmiennych przekonań i to pozbawia ich motywacji.

 

Te i inne przemyślenia, zasady, prawa Napoleona Hilla na wiele lat ukształtowały myślenie Amerykanów o sukcesie w prowadzeniu biznesu i dochodzeniu do wyżyn swoich umiejętności. Doskonalenie wrodzonych zdolności, posiadanie niezmiennych przekonań czyli światopoglądu, konsekwentne realizacja zamierzonych celów, wiara w siebie, to główne prawa sukcesu. Ale nie ma sukcesu bez biężkiej systematycznej pracy, poświęcenia i pozytywnego nastawienia umysłu opartego na zasadach PNU. Ale to od nas ludzi zależy pomyślność każdego podejmowanego zamierzenia. Jeśli nie traktujemy go poważnie i kompleksowo, to mamy małe szanse na sukces.

 

Napoleonie Hillu prowadź nas, ale tylko do zwycięstwa!

 

 

 

 

 

 

Recenzowana książka

  • Tytuł: Jak się dobrze sprzedać
  • Tytuł oryginału: Selling you
  • Seria/cykl: Umiejętności sprzedaży
  • ISBN: 978-83-66142-15-2
  • EAN13: 978-8366142152
  • Numer wydania: 1
  • Liczba stron: 262
  • Format: 14,5 x 21,00 cm
  • Okładka: Miękka
  • Autor: Napoleon Hill
  • Tłumacz: Małgorzata Małecka
  • Gatunek: Literatura Popularnonaukowa
  • Wydawca: Studio EMKA
  • Miejsce wydania: Warszawa

Poinformuj Redakcję

Jeżeli w Twojej okolicy wydarzyło się coś ciekawego, o czym powinniśmy poinformować czytelników, napisz do nas.

Twoich danych osobowych nie udostępniamy nikomu, potrzebujemy ich jedynie do weryfikacji podanej informacji. Możemy do Ciebie zadzwonić, lub napisać Ci e-maila, aby np. zapytać o konkretne szczegóły Twojej informacji.

Twoje Imię, nazwisko, e-mail jako przesyłającego informację opublikujemy wyłacznie za Twoją zgodą.

Zaloguj się


Zarejestruj się

Rejestrując się lub logując się do Portalu Księgarskiego wyrżasz zgodę na postanowienia naszego regulaminu.

Zarejestruj się

Wyloguj się