Sonia Draga uratuje małe księgarnie
Sonia Draga wkroczy do księgarń, niczym Magda Gessler do restauracji. Zrobi rewolucje, które sprawią, że zaczniemy czytać, a co ważniejsze – kupować książki.
Książki kupujemy w Biedronce i Lidlu. Albo zamawiamy przez internet. Wielkie sieci księgarskie prześcigają się w promocjach i rabatach, a ceny lektur obniżają nawet o 70 procent. Skutek? Małe księgarnie znikają z mapy naszego kraju. Dobijają je sieciówki, niskie marże i spadek czytelnictwa. Polacy nie czytają książek, a najnowsze badania donoszą, że w zeszłym roku aż 63 procent rodaków nie miało w rękach nawet jednego tytułu.
W tym roku zamknęła się lubiana przez katowiczan księgarnia Zła Buka. Tam gdzie zawsze, czyli następczyni księgarni z Ronda Sztuki, zniknie do końca września.
Szansą dla kameralnych sklepików stanie się… Sonia Draga, która przeprowadzi w nich „Księgarskie rewolucje”.
Na czym będą polegać? Sonia Draga, założycielka wydawnictwa, które wypuściło na nasz rynek takie hity jak „Kod Leonarda da Vinci” czy „Pięćdziesiąt twarzy Greya”, stworzy poradnik dla małych i autorskich księgarni.
W każdym odcinku programu Draga pomoże zdiagnozować problemy, z którymi borykają się autorskie księgarnie w małych miejscowościach na Śląsku. Zaproponuje zmiany, które sprawią, że księgarnie staną się miejscami, do których chce się przychodzić i będą ważne dla lokalnej społeczności. Księgarze poznają skuteczne metody zarządzania i promowania księgarń, co wpłynie na wzrost ich popularności.
Realizatorem projektu jest Manufaktura Wiedzy Estakada. Do końca roku powstanie kilka odcinków „Księgarskich rewolucji”, które będzie można zobaczyć m.in. na You Tube. Zrealizowane filmy zostaną udostępnione w internecie, a w szczególności w kanałach dedykowanych księgarzom w całej Polsce.
źródło: https://silesion.pl