Światowy Dzień Osób z Zespołem Downa
21 marca - przypada nie tylko pierwszy dzień wiosny (przynajmniej tej astronomicznej), ale także ŚWIATOWY DZIEŃ OSÓB Z ZESPOŁEM DOWNA. Oficyna Wydawnicza IMPULS jako wydawca publikacji z tej tematyki pragnie włączyć się w jego obchody.
Z tej okazji w okresie 21-26 marca oferujemy nasze publikacje poruszające tematykę zespołu Downa z 25% rabatem i nie tylko. Wystarczy podać podczas zamówienia hasło „Impuls do lepszej edukacji” a na n/w książki otrzymają Państwo atrakcyjny rabat.
Uwaga w tych dniach 25% rabatem obejmujemy cały dział Pedagogika osób niepełnosparwnych.
Korzystając z okazji chcielibyśmy Państwu przedstawić kilka pozycji dotykających problemu wspomagania rozwoju dzieci i dorosłych z niepełnosprawnością intelektualną, a szczególnie z zespołem Downa. Z wielką przyjemnością na początek zaproponujemy publikację autorstwa prof. Aliny Midro „Istnieć, żyć i być kochanym".
W tej trudnej, ale i owocnej pracy - czy to jako rodzica, czy też nauczyciela lub opiekuna - pragniemy służyć Państwu pomocą, wydając wartościowe książki. Wszystkie prezentowane poniżej powstały na bazie doświadczeń praktycznych, acz nie brak w nich i gruntownej podstawy teoretycznej.
Zachęcamy do lektury.
Teresa Alina Midro
Istnieć, żyć i być kochanym
Możliwości wspomagania rozwoju dzieci z zespołami uwarunkowanymi genetycznie
Problematyka publikacji porusza zagadnienie współwystępowania zaburzeń rozwojowych u dzieci. Tematyka ta, coraz częściej staje się przedmiotem zainteresowań wielu badaczy, diagnostów i terapeutów, tym bardziej, iż w praktyce klinicznej spotykamy coraz większą grupę dzieci, u których stwierdza się występowanie objawów kryterialnych przypisanych więcej niż jednemu zaburzeniu. Łączne występowanie kilku zaburzeń zdecydowanie modyfikuje proces rozwoju i funkcjonowanie dziecka na każdym jego etapie. Określenie profilu owego procesu rozwojowego oraz skali charakterystycznych objawów, ma centralne znaczenie do diagnozy klinicznej dziecka, a w szczególności diagnozy różnicowej. Książka adresowana jest do specjalistów różnych dziedzin – lekarzy, w tym głównie pediatrów, neurologów i psychiatrów dziecięcych, ponadto do psychologów klinicznych, pedagogów specjalnych, neurologopedów, rehabilitantów, a także do studentów, powyższych specjalności.
Zobacz więcej >>> Spis treści Fragment
Książka dostępna również w wersji elektronicznej
************************************************
Kaczmarek Bogusława Beata
Wspomaganie rozwoju dzieci z zespołem Downa
– teoria i praktyka
Wśród pozycji wydawniczych poświęconych problematyce rozwoju i jego wspomagania u dzieci z zespołem Downa proponowana książka będzie pozycją szczególną. Obejmuje bowiem nie tylko aspekty medyczne, psychologiczne oraz społeczne odnoszące się do tego zespołu zaburzeń rozwoju, ale także ujmuje je w perspektywie terapeutycznej, ukonkretnionej opisem wybranych metod postępowania. Ponadto znajdziemy w książce wypowiedzi rodziców wychowujących dzieci z zespołem Downa, wypowiedzi samych dzieci, jak też informacje pomocne w poszukiwaniu miejsc, w których znaleźć można pomoc terapeutyczną oraz społeczne wsparcie. Z recenzji prof. dr hab. Ireny Obuchowskiej
Zobacz więcej >>> Spis treści Fragment
Książka dostępna również w wersji elektronicznej
************************************************
Bogusława Beata Kaczmarek (red.)
Trudna dorosłość osób z zespołem Downa
Jak możemy wspomóc?
W prezentowanej publikacji nakreślono Czytelnikowi fundamentalne pytania: co się stanie z ukochanym dzieckiemz Zespołem Downa jeśli zabraknie rodziców? Autorzy poszczególnych tekstów próbują zmierzyć się z nieznanym obszarem ludzkiego doświadczenia i wypełnić go rozwiązaniami, które mogłyby wspomóc tę trudną dorosłość. Oczywiście nie chodzi tu o gotowe recepty, ale o zauważanie problemu i poważne go potraktowanie.
Wzrost średniej długości życia w ogólnej populacji powoduje zwiększająca się liczbę osób starszych z ZD, co wiąże się ze średnią długością ich życia, która obecnie wynosi około 57 lat. Przesunięcia demograficzne w gronie osób z ZD wskazuje, że w niedalekiej przyszłości będzie to bardzo liczna grupa ludzi dorosłych, potrzebujących wsparcia. Obecny kryzys systemu edukacji osób niepełnosprawnych intelektualnie, który generalnie nie jest przygotowany na zmieniającą się sytuację, musi nie tylko napawać troską, ale motywować do podjęcia celowych działań. Słowa T. Sobolewskiego (2009) mogą bez wątpienia być ilustracją (wyartykułowanych, bądź też nie) przemyśleń wielu rodziców dorastających i dorosłych dzieci z zespołem Downa...
Publikacja podzielona jest na rozdziały poświęcone kolejno problemom biologicznym, psychologicznym, edukacyjnym, społeczno-zawodowym a ostatni refleksjom rodzeństwa dorosłych osób z zespołem Downa.
Zobacz więcej >>> Spis treści Recenzja
************************************************
Ewa Zasępa
Psychospołeczne funkcjonowanie osób z zespołem Downa
W książce omówione zostały problemy związane z rozwojem niemowląt i małych dzieci, adolescentów, młodych dorosłych oraz osób starszych. Uwzględnienie szerokiego przedziału wiekowego jest niezwykle istotne z racji wydłużania się czasu życia osób z niepełnosprawnością intelektualną, w tym również z zespołem Downa.
Książka przedstawia wyniki badań empirycznych prowadzonych zarówno na gruncie polskim, jak i zagranicznym, a także omówienie prac teoretycznych dotyczących tematu publikacji.
Pozycja adresowana jest zarówno do profesjonalistów zajmujących się leczeniem i usprawnianiem osób z zespołem Downa, studentów psychologii i pedagogiki, jak i do rodziców oraz opiekunów tych osób, a także do wszystkich, którzy chcieliby poszerzyć swoją wiedzę o ich funkcjonowaniu.
Zobacz więcej >>> Spis terści Recenzja
************************************************
Barbara Winczura
Dzieci z zaburzeniami łączonymi
Trudne drogi adaptacji
Problematyka publikacji porusza zagadnienie współwystępowania zaburzeń rozwojowych u dzieci. Tematyka ta, coraz częściej staje się przedmiotem zainteresowań wielu badaczy, diagnostów i terapeutów, tym bardziej, iż w praktyce klinicznej spotykamy coraz większą grupę dzieci, u których stwierdza się występowanie objawów kryterialnych przypisanych więcej niż jednemu zaburzeniu. Łączne występowanie kilku zaburzeń zdecydowanie modyfikuje proces rozwoju i funkcjonowanie dziecka na każdym jego etapie. Określenie profilu owego procesu rozwojowego oraz skali charakterystycznych objawów, ma centralne znaczenie do diagnozy klinicznej dziecka, a w szczególności diagnozy różnicowej.
Książka adresowana jest do specjalistów różnych dziedzin – lekarzy, w tym głównie pediatrów, neurologów i psychiatrów dziecięcych, ponadto do psychologów klinicznych, pedagogów specjalnych, neurologopedów, rehabilitantów, a także do studentów, powyższych specjalności.
Zobacz więcej >>> Spis treści Recenzje Poleć książkę
************************************************
Ewa Zasępa
Problemy zdrowia psychicznego u osób z zespołem Downa
Zespół Downa to powszechnie znana choroba uwarunkowana genetycznie. Niemal każdy człowiek potrafiłby rozpoznać i wymienić jej widoczne cechy. Interesują się nią zarówno badacze z różnych dziedzin nauki, jak i praktycy zajmujący się usprawnianiem różnych aspektów życia osób nią dotkniętych. Na świecie powstało wiele stowarzyszeń i fundacji poświęconych problemom osób z zespołem Downa i ich rodzinom/opiekunom. Wydawane są czasopisma związane z tym zaburzeniem: „Down Syndrome, Research and Practice”, „Down Syndrome Quarterly”, „Bardziej Kochani”. W 2006 roku Stowarzyszenie Down Syndrome International w ramach kampanii informującej społeczeństwo o tej chorobie i problemach doświadczanych przez osoby z zespołem uchwaliło 21 marca Światowym Dniem Zespołu Downa.
Zobacz więcej >>> Spis terści Recenzja