Sztuczna inteligencja uderza w wydawców. Google ogranicza ruch z wyszukiwań

Sztuczna inteligencja uderza w wydawców. Google ogranicza ruch z wyszukiwań

Sztuczna inteligencja uderza w wydawców. Google ogranicza ruch z wyszukiwań

Udostępnij

W 2024 roku globalny ruch z wyszukiwań spadł o 15 proc. – podaje Similarweb. Powodem jest rosnące wykorzystanie AI w Google, które zamiast odsyłać użytkowników do źródeł, coraz częściej prezentuje odpowiedzi bezpośrednio w wynikach wyszukiwania.

Jak wskazuje Columbia Journalism Review, oznacza to poważne straty dla wydawców żyjących z ruchu i reklam.

Badania pokazują, że osoby, które widzą podsumowania AI, znacznie rzadziej klikają linki. W przypadku wiadomości odsetek wyszukiwań bez kliknięć wzrósł z 56 do 69 proc. To budzi sprzeciw – Independent Publishers Alliance złożył skargę do KE, a News Media Alliance ostrzega, że nowe funkcje AI jeszcze bardziej ograniczą ruch do oryginalnych treści.

Tymczasem Google nie zwalnia tempa – wprowadza nowe funkcje AI, jak Web Guide, Search Live czy przeglądy audio. Jednocześnie, chcąc zachować dostęp do rzetelnych informacji, nawiązuje współpracę z wybranymi redakcjami, m.in. Associated Press, „The Economist” czy „The Atlantic”, oferując im licencjonowanie treści do narzędzi AI.

Foto: Unsplash

źródło: https://polskiemedia.org


Komentarze

Komentując naszą treść zgadzasz się z postanowieniami naszego regulaminu.
captcha

Poinformuj Redakcję

Jeżeli w Twojej okolicy wydarzyło się coś ciekawego, o czym powinniśmy poinformować czytelników, napisz do nas.

Twoich danych osobowych nie udostępniamy nikomu, potrzebujemy ich jedynie do weryfikacji podanej informacji. Możemy do Ciebie zadzwonić, lub napisać Ci e-maila, aby np. zapytać o konkretne szczegóły Twojej informacji.

Twoje Imię, nazwisko, e-mail jako przesyłającego informację opublikujemy wyłacznie za Twoją zgodą.

Zaloguj się


Zarejestruj się

Rejestrując się lub logując się do Portalu Księgarskiego wyrżasz zgodę na postanowienia naszego regulaminu.

Zarejestruj się

Wyloguj się