TaniaKsiazka.pl nie tylko pozyskała nowych klientów, ale także zanotowała wzrost o 35% klientów powracających. Zwiększeniu uległa ponadto średnia wartość koszyka. To wszystko sprawiło, że dzisiaj jedna z największych księgarni internetowych w Polsce może pochwalić się trzycyfrowym wzrostem przychodów rok do roku.Obecnie TaniaKsiazka.pl realizuje około 200 tysięcy przesyłek miesięcznie. Tak duża skala działalności wymaga dobrego zaplecza logistycznego, dlatego w połowie roku firma przeniosła się do nowoczesnego kompleksu magazynów
Panattoni Park Białystok.
Przeprowadzka pozwoliła nam rozwinąć skrzydła i realizować nasz nadrzędny cel – wysyłkę jak największej liczby zamówień tego samego dnia, kiedy zostały złożone. Duża powierzchnia magazynowa umożliwiła dodatkowo poszerzenie asortymentu, współpracę z większą grupą dostawców i usprawniła kluczowe procesy, szczególnie w szczycie sezonowych zakupów – tłumaczy Łukasz Kierus, współwłaściciel TaniaKsiazka.pl i dodaje: – To było dla nas ważne także w kontekście pandemii i przyśpieszenia, jakiego w ostatnich miesiącach doznał cały rynek e-commerce.
Targi książki z sukcesem przeniosły się do sieci
Pandemia koronawirusa wpłynęła nie tylko na wzrost liczby zamówień w TaniaKsiazka.pl. Była także bodźcem do organizacji targów książki w internecie.
– Sama koncepcja wydarzenia w wersji online chodziła nam po głowie od dłuższego czasu. Dlatego gdy odwołano stacjonarne targi książki oraz spotkania autorskie, zdecydowaliśmy, że to jest właśnie ten moment. I tak powstały TargiKsiazki.Online. Pierwsza edycja odbyła się w czerwcu, druga w październiku. Ich popularność oraz zaangażowanie użytkowników przerosły nasze najśmielsze oczekiwania – mówi dyrektor marketingu, Rafał Jackiewicz.
Targi książki organizowane przez TaniaKsiazka.pl znacząco różniły się na tle podobnych branżowych imprez.
– Postanowiliśmy zrobić najdłuższe i najbardziej zróżnicowane pod względem treści wirtualne wydarzenia czytelnicze w Polsce. I udało się. Pierwsza edycja przyciągnęła 400 tys. użytkowników, druga przyniosła oszałamiającą liczbę 1,8 mln! W sumie zorganizowaliśmy ponad sto wydarzeń i spotkań z autorami. To był zastrzyk energii dla całej branży związanej z książkami, która także ucierpiała z powodu koronawirusa. Najnowsze technologie i nasze zaplecze marketingowe dały im możliwość promocji pomimo trudnej sytuacji – przekonuje Rafał Jackiewicz.
Gazela Biznesu i branżowe laury to już tradycja
Jak co roku TaniaKsiazka.pl święciła tryumfy w rankingach Opineo oraz Ceneo, w których oceniane są najlepsze sklepy internetowe.
W rankingu Opineo białostocki sklep został uznany za najlepszą księgarnię internetową w Polsce. Ranking Ceneo także przyniósł pozycję lidera w kategorii “Kultura i rozrywka” oraz drugie miejsce w kategorii “Najlepszy sprzedawca w Kup teraz”.
TaniaKsiazka.pl została ponadto wybrana “Podlaską Marką Konsumentów 2019” w prestiżowym plebiscycie organizowanym przez Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego. Spółka Glosel, do której należy sklep, pod koniec roku zajęła także 3 miejsce w województwie podlaskim w rankingu Gazele Biznesu 2020 – zestawieniu najdynamiczniej rozwijających się małych i średnich przedsiębiorstw.
– O przyznaniu nam większości z tych wyróżnień zdecydowali sami klienci albo wynikały one z analizy obiektywnych wskaźników – dlatego mają one dla nas tym większą wartość. Fakt, że od kilku lat regularnie zajmujemy czołowe miejsca w rankingach jest potwierdzeniem, że dobrze spełniamy oczekiwania polskich konsumentów. Mamy nadzieję robić to dalej – podkreśla Łukasz Kierus.
Ponad pół miliona złotych na cele charytatywne
To właśnie tyle od początku współpracy do 2020 roku TaniaKsiazka.pl przekazała Fundacji Pomóż Im, prowadzącej Domowe Hospicjum dla Dzieci w Białymstoku.
– Z Fundacją Pomóż Im działamy już od siedmiu lat i ogromnie się cieszymy, że jesteśmy częścią tej wspaniałej misji. Z radością obserwujemy, jak wsparcie, które płynie dzięki zaangażowaniu nas i naszych klientów, zmienia świat nieuleczalnie chorych dzieci i ich rodzin na lepsze. Nie wyobrażamy sobie, żeby ten strumień dobra miał się zatrzymać – podkreśla Edyta Niewińska, koordynator ds. PR.
Księgarnia regularnie wspiera także Fundację Białystok Biega oraz organizuje liczne akcje charytatywne – w tym roku były to m.in. prezenty bożonarodzeniowe dla podopiecznych Domu Dziecka w Białowieży oraz pacjentów Dziecięcego Szpitala Klinicznego w Białymstoku.