![] ] Wyprawka szkolna 2025: rodzice szukają oszczędności, a czego chcą uczniowie?](/img/article/wyprawka-szkolna-2025-rodzice-szukaja-oszczednosci-a-czego-chca-uczniowie/Image_Processing20250804-8-p5bbxo.jpg)
] Wyprawka szkolna 2025: rodzice szukają oszczędności, a czego chcą uczniowie?
Wyprawka szkolna 2025: rodzice szukają oszczędności, a czego chcą uczniowie?


Polskie sieci handlowe szykują się na wzmożony ruch przed zbliżającym się pierwszym dzwonkiem. Empik, jako jedna z głównych destynacji zakupowych przed powrotem do szkoły, już po raz piąty sprawdził, jak rodzice przygotowują się do nowego roku szkolnego: kiedy i gdzie najchętniej kupują – stacjonarnie czy przez internet? Co pokazuje najnowsza edycja badania „Wyprawka szkolna”, zrealizowanego przez SW Research na zlecenie marki?
- Prawie połowa rodziców (48%) przeznaczy na wyprawkę więcej niż 500 zł, a co piąty planuje wydać ponad 700 zł. Tylko 13% badanych zmieści się w budżecie do 300 zł – czyli kwocie dofinansowania z programu „Dobry Start”.
- Rodzice nie odkładają zakupów na chwilę przed pierwszym dzwonkiem – 39% badanych zaczyna kompletować wyprawkę na miesiąc przed nowym rokiem szkolnym, a kolejne 32% – w ostatnich dwóch tygodniach wakacji.
- Podręczniki są kupowane zarówno online (48%), jak i stacjonarnie (42%), natomiast drobne artykuły jak długopisy czy temperówki najczęściej trafiają do koszyka podczas wizyty w sklepie.
- Rodzice kierują się jakością i trwałością produktów (95%), ale nie lekceważą estetyki – aż 93% uznaje wygląd wyprawki za ważny. Uczniowie są jeszcze bardziej zdecydowani – według badanych to właśnie wygląd wyprawki liczy się dla nich najbardziej.
- 97% uczniów aktywnie uczestniczy w kompletowaniu wyprawki, a w grupie 13–15 lat aż co piąty nastolatek podejmuje wszystkie decyzje samodzielnie.