Wystartował „Tydzień aplikacji Empik”

Wystartował „Tydzień aplikacji Empik”

Wystartował „Tydzień aplikacji Empik”

Udostępnij

Już ¾ internautów w Polsce deklaruje, że robi zakupy poprzez smartfona. Wśród młodych (do 24 r.ż.) ten odsetek sięga aż 92%. Deklaracje znajdują potwierdzenie w danych Empiku – aplikacja wyrasta na ulubiony kanał zakupów online, a grono aktywnych użytkowników w całym 2022 roku powiększyło się o prawie 40%. Już niemal co drugie zamówienie internetowe składane jest w ten sposób. Do 30 kwietnia trwa „Tydzień aplikacji Empik” z promocjami dla nowych i obecnych użytkowników.

Między offline a online

Z aplikacji Empik korzysta już blisko 5 mln użytkowników. Stanowi ona serce i spoiwo całego ekosystemu marki, wspierając sprzedaż omnikanałową. Łączy w sobie funkcjonalności ułatwiające zakupy stacjonarne oraz szybkość i wygodę zakupów online. Przy jej pomocy zapłacimy za stacjonarne zakupy bez podchodzenia do kasy (Premium Pay&Go) – w tym w opcji płatności odroczonej. W aplikacji ekspresowo zarezerwujemy upatrzone produkty, aby odebrać je już po dwóch godzinach w wybranym salonie (Click&Collect). Po zeskanowaniu kodu kreskowego, mamy również możliwość przejrzenia w sklepie stacjonarnym opinii innych klientów o danym produkcie. To właśnie tam znajdziemy również swoją wirtualną kartę Empik Premium, która uprawnia do korzystania ze stałych rabatów i z dedykowanych promocji w salonach.

Aplikacja Empik to jednak przede wszystkim dostęp na wyciągnięcie ręki do milionów ofert produktowych z dwudziestu różnorodnych kategorii. W tramwaju, w kawiarni czy na kanapie – wystarczy kilka kliknięć w smartfonie, aby błyskawicznie znaleźć i zamówić to, czego akurat potrzebujemy.

Empik stoi dziś na dwóch filarach – sieci ponad 340 salonów stacjonarnych oraz platformie Empik.com, gdzie prowadzimy sprzedaż własną oraz marketplace. Aplikacja pozwala klientom wygodnie i intuicyjnie poruszać się między tymi kanałami. Znajomy poleca książkę? Możemy od razu zarezerwować ją w salonie z poziomu smartfona i odebrać w drodze do domu. Zauważyliśmy, że kończy nam się ulubiona kawa? Zamówienie nowej paczki trwa mniej więcej tyle, co przygotowanie latte, a jeśli korzystamy z Empik Premium, dostawę do domu mamy za darmo. W jednym miejscu znajdziemy wszystkie paragony i kody odbioru, a karta klienta wyświetla się nawet bez dostępu do Internetu. Do tego dodajmy najwyższej klasy design, UX oraz natywny feeling aplikacji, dzięki którym jest ona jedną z najlepiej ocenianych na polskim rynku w kategorii zakupy - tłumaczy Jakub Rak, Head of Mobile w Empiku.

Pierwszy wybór młodych

Według raportu „E-Commerce w Polsce 2022” aż 92% internautów w wieku 15-24 lata robi zakupy online za pośrednictwem smartfonów*. Znajduje to odzwierciedlenie w TOPach sprzedażowych aplikacji Empik. W całej jej historii wśród 10-ciu najchętniej kupowanych produktów znajduje się aż 7 książek młodzieżowych. Na podium uplasowały się trzy części serii „Rodzina Monet” Weroniki Anny Marczak. Ten trend jest także widoczny w najczęściej wyszukiwanych hasłach w aplikacji.
Książki to zdecydowanie kategoria numer jeden w naszej sprzedaży mobilnej (do tej pory ponad 19 mln egz.), a aplikacja w naturalny sposób wpisuje się w trendy na rynku. Czytelnicy poszukują inspiracji i rekomendacji na BookToku czy Bookstagramie, a gdy jakiś tytuł wpadnie im w oko, mogą go zamówić, nie odkładając smartfona – komentuje Jakub Rak. – Co ciekawe, drugą najpopularniejszą kategorią są zabawki (2,6 mln kupionych sztuk), a najczęściej wyszukiwanym hasłem w ogóle – „LEGO”. Użytkownicy aplikacji chętnie zamawiają też artykuły papiernicze, muzykę, kosmetyki czy produkty do domu.
Co ważne, aż 90% wszystkich produktów oferowanych przez Empik można zamawiać do salonu w opcji eko – bez żadnych opakowań i wypełniaczy. Jest to najchętniej wybierana opcja dostawy przez użytkowników aplikacji (70%).

Tydzień aplikacji Empik

Z myślą o użytkownikach aplikacji mobilnej Empik przygotował tygodniowe dedykowane im promocje. Do 30 kwietnia nowi klienci otrzymają 20 zł rabatu przy zakupach powyżej 100 zł, a obecni – 10 zł. Codziennie można polować w aplikacji na specjalne, limitowane oferty – po dwie w każdej kategorii produktowej. Już dziś w ramach tych Golden deal są dostępne m.in. SAMSUNG Galaxy S22, LEGO Minecraft – Ośnieżone szczyty czy idealne na majówkę grille LANDMANN. To jednak nie wszystko. Z okazji „Tygodnia aplikacji Empik” tysiące innych produktów dostępnych jest w supercenach. Ponadto do 30 kwietnia obowiązuje promocja 3 za 2 na wybrane winyle, a codziennie w Hitach Dnia – pojawiać się będzie 10 TOPowych tytułów książkowych.
Strona wydarzenia: Empik.com/app-week
 

*Raport „E-commerce w Polsce” z 2022 roku, opracowany na podstawie ankiety elektronicznej przeprowadzonej przez firmę Gemius z wykorzystaniem techniki CAWI na reprezentatywnej próbie 1559 internautów powyżej 15. r. ż w dniach 9-15 czerwca 2022 roku

 


Komentarze

Komentując naszą treść zgadzasz się z postanowieniami naszego regulaminu.
captcha

Poinformuj Redakcję

Jeżeli w Twojej okolicy wydarzyło się coś ciekawego, o czym powinniśmy poinformować czytelników, napisz do nas.

Twoich danych osobowych nie udostępniamy nikomu, potrzebujemy ich jedynie do weryfikacji podanej informacji. Możemy do Ciebie zadzwonić, lub napisać Ci e-maila, aby np. zapytać o konkretne szczegóły Twojej informacji.

Twoje Imię, nazwisko, e-mail jako przesyłającego informację opublikujemy wyłacznie za Twoją zgodą.

Zaloguj się


Zarejestruj się

Rejestrując się lub logując się do Portalu Księgarskiego wyrżasz zgodę na postanowienia naszego regulaminu.

Zarejestruj się

Wyloguj się