Zakup książek w modelu hybrydowym coraz bardziej popularny
Jak pokazują statystyki, zakupy online z odbiorem w punkcie stacjonarnym cieszą się coraz większą popularnością. Według szacunków w tym roku w USA wartość transakcji w tym modelu wzrośnie o 60%. Z kolei Empik notuje w sklepach stacjonarnych trzykrotny wzrost liczby zakupów, które poprzedzone były rezerwacją produktu online. Największą popularnością niezmiennie cieszą się książki, które stanowią 70% rezerwowanych produktów.
To forma dobrze dopasowana do obecnej sytuacji, ponieważ zapewnia szybką, wygodną i maksymalnie „bezkontaktową” obsługę klienta.
Usługa rezerwacji produktu i odbioru w salonie jest rozwiązaniem omnichannelowym, które Empik wdrożył już w 2018 roku. To prosty mechanizm, dzięki któremu klienci mają możliwość sprawdzenia w aplikacji mobilnej lub na stronie WWW dostępności wybranego produktu w salonie, a następnie jego rezerwacji. Już w ciągu dwóch godzin zarezerwowany produkt można odebrać w wybranym, najbliższym sklepie. Co istotne, sama rezerwacja jest bezpłatna. Rosnąca popularność usługi dowodzi, że konsumenci doceniają synergię korzyści oferowanych w takim modelu zakupowym.
Wygoda i bezpieczeństwo
- Usługa rezerwacji i możliwość niemal natychmiastowego odbioru produktu (już po dwóch godzinach) stanowi odpowiedź na aktualne wyzwania oraz trendy konsumenckie, w których liczą się bezpieczeństwo zakupów i wygoda. Rezerwując towar, klient oszczędza czas i zyskuje pewność, że nikt go nie uprzedzi w zakupie i upatrzona książka, płyta czy gra będzie specjalnie na niego czekać. Już za dwie godziny może przyjść do salonu, obejrzeć produkt i dokonać zakupu. - Grzegorz Bieszke, Dyrektor ds. Omnichannel i Customer Experience w Empiku.
Cały proces odbywa się sprawnie i szybko. Jednocześnie jest to rozwiązanie bardziej przyjazne dla środowiska: produkt nie wymaga bowiem zapakowania ani transportu z magazynu, przebywa jedynie drogę z regału do punktu odbioru.
- Ten model jest wygodny także dla sklepu. Zarezerwowany produkt, po który nikt się nie zgłosi, pracownik Empiku po prostu odkłada na półkę po 48 godzinach - Łukasz Sitko, Dyrektor Sprzedaży w Empiku.
Rezerwacji można dokonywać zarówno poprzez aplikację mobilną Empik, jak i na Empik.com. Klienci częściej korzystają z tej opcji na urządzeniach mobilnych – łącznie dokonują na nich 59% rezerwacji: 23% pochodzi z aplikacji, a pozostałe 36% – z mobilnej wersji strony. Rosnąca popularność tego rozwiązania – od początku roku do września już o 30% – pokazuje, że klienci Empiku doceniają połączenie zakupów online i offline. Jednocześnie trwają prace nad usprawnieniami, które w przyszłości jeszcze bardziej zwiększą wygodę użytkowników ekspresowej rezerwacji. Ciągły rozwój sieci liczącej już ponad 270 salonów, także w mniejszych miejscowościach, sprawia, że ta atrakcyjna forma zakupów jest dostępna dla coraz szerszego grona odbiorców.