163 tys. książek sprzedanych podczas BookTargu
W trakcie BookTargu, który odbywał się między 21 a 24 maja, zakupiono łącznie 163 tys. egzemplarzy książek. Czytelnicy najchętniej kupowali książki dla dzieci i młodzieży, kryminały i beletrystykę.
Najlepiej sprzedawały się książki o Puciu, „Niesamowite przygody dziesięciu skarpetek” Justyny Bednarek oraz „Motyw ukryty” Katarzyny Bondy i Bogdana Lacha. Sprzedaż prowadziło Allegro, które było jednym z trzech organizatorów wydarzenia, wspólnie z Legimi i Lubimyczytać.pl.
„Allegro, Legimi i Lubimyczytać.pl przygotowały wydarzenie, które miało wypełnić lukę po odwołanych festiwalach i targach, pomagając w tym trudnym czasie promować czytelnictwo i sprzedaż książek. Organizatorzy w geście solidarności z pisarkami i pisarzami przekazali też 50 tys. zł na rzecz Fundacji im. Wisławy Szymborskiej” – czytamy w podsumowaniu BookTargu.
Ofertę na wirtualnych stoiskach zaprezentowało 80 wydawnictw, oferując nowości wydawnicze i znane tytuły w specjalnych, targowych cenach. W tym czasie na Allegro sprzedawało się przeszło 40 tys. egzemplarzy dziennie.
Strony booktarg.pl oraz allegro.pl/booktarg odwiedziło blisko 100 tys. unikalnych użytkowników. „To skala, której nie sposób uzyskać prowadząc sprzedaż stacjonarną” – komentują organizatorzy.
W ciągu czterech dni BookTarg przyciągnął przed ekrany ponad 600 tys. czytelników – nierzadko z mniejszych miejscowości, którzy oglądali spotkania autorskie i odwiedzali strony targowe.
Rekord frekwencyjny pobili Katarzyna Bonda i dr Bogdan Lach – w ich spotkaniu wzięło udział 100 tys. fanów.
Drugą wśród rekordowych spotkań transmisją była przeprowadzona na żywo rozmowa Ewy Cieślik z Wojciechem Chmielarzem – zgromadziła 86 tys. odbiorców, którzy żywo reagowali na słowa pisarza, komentowali i zadawali pytania.
Dwugodzinna dyskusja Jacka Dukaja i Tomasza Bagińskiego przyciągnęła ponad 85 tys. publiczność.
W sumie odbyło się 36 spotkań autorskich, w których mógł i nadal może uczestniczyć każdy, bez względu na czas i miejsce. Wszystkie nagrania są dostępne na stronie booktarg.pl. oraz na kanale YouTube Lubimyczytać.pl.
Targi obfitują zazwyczaj w wydarzenia branżowe, które na BookTarg przybrały formę webinariów, dotyczących głównie tematów związanych z prowadzeniem działalności w czasach kryzysu. W części konferencyjnej, której partnerami była spółka Literacka, Polska Izba Książki oraz Fundacja Polska 5.0, wzięło udział 1000 osób. Największą popularnością cieszyły się panele: „COVID-19 i perspektywa wyjścia z kryzysu” oraz „Świadomość-finanse-technologia. Co pandemia zmieniła w bibliotece”. Wszystkie wystąpienia organizowane w ramach BookTarg Konferencja zostały zarejestrowane i można je obejrzeć tutaj.
[źródło: rynek-ksiazki.pl]