Ogólnopolska Izba Księgarń
163 tys. książek sprzedanych podczas BookTargu

163 tys. książek sprzedanych podczas BookTargu

163 tys. książek sprzedanych podczas BookTargu

Udostępnij

W trakcie BookTargu, który odbywał się między 21 a 24 maja, zakupiono łącznie 163 tys. egzemplarzy książek. Czytelnicy najchętniej kupowali książki dla dzieci i młodzieży, kryminały i beletrystykę.

 

Najlepiej sprzedawały się książki o Puciu, „Niesamowite przygody dziesięciu skarpetek” Justyny Bednarek oraz „Motyw ukryty” Katarzyny Bondy i Bogdana Lacha. Sprzedaż prowadziło Allegro, które było jednym z trzech organizatorów wydarzenia, wspólnie z Legimi i Lubimyczytać.pl.

„Allegro, Legimi i Lubimyczytać.pl przygotowały wydarzenie, które miało wypełnić lukę po odwołanych festiwalach i targach, pomagając w tym trudnym czasie promować czytelnictwo i sprzedaż książek. Organizatorzy w geście solidarności z pisarkami i pisarzami przekazali też 50 tys. zł na rzecz Fundacji im. Wisławy Szymborskiej” – czytamy w podsumowaniu BookTargu.

Ofertę na wirtualnych stoiskach zaprezentowało 80 wydawnictw, oferując nowości wydawnicze i znane tytuły w specjalnych, targowych cenach. W tym czasie na Allegro sprzedawało się przeszło 40 tys. egzemplarzy dziennie.

Strony booktarg.pl oraz allegro.pl/booktarg odwiedziło blisko 100 tys. unikalnych użytkowników. „To skala, której nie sposób uzyskać prowadząc sprzedaż stacjonarną” – komentują organizatorzy.

W ciągu czterech dni BookTarg przyciągnął przed ekrany ponad 600 tys. czytelników – nierzadko z mniejszych miejscowości, którzy oglądali spotkania autorskie i odwiedzali strony targowe.

Rekord frekwencyjny pobili Katarzyna Bonda i dr Bogdan Lach – w ich spotkaniu wzięło udział 100 tys. fanów.

Drugą wśród rekordowych spotkań transmisją była przeprowadzona na żywo rozmowa Ewy Cieślik z Wojciechem Chmielarzem – zgromadziła 86 tys. odbiorców, którzy żywo reagowali na słowa pisarza, komentowali i zadawali pytania.

Dwugodzinna dyskusja Jacka Dukaja i Tomasza Bagińskiego przyciągnęła ponad 85 tys. publiczność.

W sumie odbyło się 36 spotkań autorskich, w których mógł i nadal może uczestniczyć każdy, bez względu na czas i miejsce. Wszystkie nagrania są dostępne na stronie booktarg.pl. oraz na kanale YouTube Lubimyczytać.pl.

Targi obfitują zazwyczaj w wydarzenia branżowe, które na BookTarg przybrały formę webinariów, dotyczących głównie tematów związanych z prowadzeniem działalności w czasach kryzysu. W części konferencyjnej, której partnerami była spółka Literacka, Polska Izba Książki oraz Fundacja Polska 5.0, wzięło udział 1000 osób. Największą popularnością cieszyły się panele: „COVID-19 i perspektywa wyjścia z kryzysu” oraz „Świadomość-finanse-technologia. Co pandemia zmieniła w bibliotece”. Wszystkie wystąpienia organizowane w ramach BookTarg Konferencja zostały zarejestrowane i można je obejrzeć tutaj.

[źródło: rynek-ksiazki.pl]


Komentarze

Komentując naszą treść zgadzasz się z postanowieniami naszego regulaminu.
captcha

Poinformuj Redakcję

Jeżeli w Twojej okolicy wydarzyło się coś ciekawego, o czym powinniśmy poinformować czytelników, napisz do nas.

Twoich danych osobowych nie udostępniamy nikomu, potrzebujemy ich jedynie do weryfikacji podanej informacji. Możemy do Ciebie zadzwonić, lub napisać Ci e-maila, aby np. zapytać o konkretne szczegóły Twojej informacji.

Twoje Imię, nazwisko, e-mail jako przesyłającego informację opublikujemy wyłacznie za Twoją zgodą.

Zaloguj się


Zarejestruj się

Rejestrując się lub logując się do Portalu Księgarskiego wyrżasz zgodę na postanowienia naszego regulaminu.

Zarejestruj się

Wyloguj się