
2020 pod znakiem TikToka, Facebook i Instagram w tyle!
2020 pod znakiem TikToka, Facebook i Instagram w tyle!


2020 rok zdecydowanie należał do TikToka! Analiza przeprowadzona w 16 krajach pokazuje, że miesięcznie liczba użytkowników tej platformy podwaja się (w latach 2019-2020: + 94,1%), co czyni ją niekwestionowanym liderem pod kątem dynamiki wzrostu.
Dla porównania, średni przyrost liczby użytkowników w pozostałych pięciu największych aplikacjach społecznościowych plasuje się na poziomie ok. + 11%.
Ranking aplikacji społecznościowych
W ośmiu z 16 państw, które zostały wzięte pod uwagę w analizie, TikTok jest obecnie aplikacją społecznościową o największej aktywności użytkowników. W Kanadzie, Francji, Wielkiej Brytanii i Stanach Zjednoczonych wyprzedził nawet Facebooka! Dodatkowe badania sugerują, że wzrost użytkowników i aktywności TikToka prawdopodobnie utrzyma się również w dłuższej perspektywie.
Marki zwróciły na to uwagę - ponad 44% marketerów planuje wydać więcej na TikTok w 2021 roku, co czyni go czwartą najbardziej pożądaną platformą i w rankingach wyprzedza nawet Facebooka!
Analitycy wskazują, że liczba ta wzrośnie, gdy aplikacja rozszerzy kanały social commerce, co już odniosło sukces w Chinach. Czy inne platformy społecznościowe poczują presję i będą próbowały nadążyć za chińskim gigantem? Niektórzy twierdzą, że TikTok jest przykładem na to jak wygląda ewolucja mediów społecznościowych - wykracza poza ramy Facebooka, zapewniając odbiorcom możliwość kreatywnego i spontanicznego wyrażania siebie.
TikTok rośnie dzięki celebrytom
Na popularność aplikacji wpływają także aktywności typu HASHTAG CHALLENGE, czyli tworzenie określonego hashtagu promowanego w feedzie TikToka. Poprzez #challenge wyznacza się cele, wskazuje możliwe do zdobycia nagrody i zachęca użytkowników do tworzenia wideo i kontentu pod dany konkurs w oparciu o ścieżkę dźwiękową lub konkretne zadanie. Format cieszy się dużym powodzeniem.
Źródło: www.warc.com