Bestsellery Oficyny „Impuls" najlepsza 10tka za sierpień 2018
Poniżej przedstawiamy nasze bestsellerowe publikacje za miesiąc sierpień 2018 r. – tytuły drukowane i wznawiane, których popularność zaskoczyła nawet nas, stanowiące świetny przykład na to, że dobrze przygotowana książka zawsze znajdzie swojego odbiorcę. I choć poszczególne publikacje zdobyły liczne wyróżnienia na konkursach literackich i branżowych, to nas jednak najbardziej cieszy zadowolenie czytelników, którego wciąż nam za mało.
W mijającym okresie naszą najpopularniejszą książką została topowa publikacja Impulsu śpiewnik Katarzyny Jasieńskiej-Zachwatowicz Co babcia i dziadek śpiewali... bez dwóch zdań to nasza TOP 1 w niemalże każdym notowaniu. Brawo! Drugie miejsce w klasyfikacji Top 10 sierpnia 2018 przypadło naszj nowści autorstwa Urszuli Kierczak Obudowa metodyczna programu "Rusz się człowieku" tym razem do Klasy I szkoły podstwowej. Materiał przewidziany do realizacji w zakresie każdej z klas podzielony został na cykle. W trakcie trzech lat nauki uczniowie powtarzają poszczególne zadania, rozwijając uzdolnienia, utrwalając oraz nabywając nowe umiejętności i wiadomości. Ułożenie pracy w cykle zapobiega chaotyczności, systematyzuje materiał dydaktyczny i ułatwia nauczycielowi pracę... Trzecie miejsce w klasyfikacji Top 10 sierpnia 2018 przypadło Zeszytom muzycznym dla klas 1, 2, 3, 4 i 5 autorswa Małgorzaty Chowaniec. Zeszyty muzyczne wzbogacone o słownictwo muzyczne, umożliwia poznanie nowych grup rytmicznych... Dyktanda, rebusy i krzyżówki uatrakcyjniają realizację programu nauczania, kształcenia, słuchu i zasad muzyki. Zapraszamy do naszych książek, autorów, do nas! |
1. Co babcia i dziadek śpiewali kiedy byli mali
Absolutny hit! Na książkę składa się kilkadziesiąt piosenek wzbogaconych pięknymi ilustracjami oraz dwie płyty CD, z podkładem muzycznym do śpiewania karaoke oraz nagrania zrealizowane przez wybitnych wykonawców z p. Katarzyną Zachwatowicz-Jasieńską na czele. To tylko część atutów. Książka zawiera piosenki towarzyszące młodości naszych dziadków m.in.: Kółko graniaste, Wlazł kotek na płotek, Jadą jadą misie, Krakowiaczek jeden, Bajka iskierki, Mam chusteczkę haftowaną. To doskonały sposób na wspólnie spędzony czas z dzieckiem i zapoznanie go z piękna polską tradycją...
|
Ruch daje radość, zadowolenie, odpręża, wzmacnia organizm, sprzyja ogólnemu rozwojowi fizycznemu i psychicznemu dziecka. Zajęcia wychowania fizycznego prowadzone w ramach edukacji wczesnoszkolnej powinny być dla uczniów przyjemnością i zabawą. Nauczyciel powinien dążyć do rozwoju naturalnej potrzeby ruchu. Zadaniem wychowania fizycznego na wszystkich etapach edukacji jest przygotowanie ucznia do stałego uczestnictwa w kulturze fizycznej, czyli wyposażenie w umiejętności, wiedzę, przekonania i wartości, które w dorosłym życiu owocować będą aktywnym, zdrowym stylem życia.
|
Zeszyt ćwiczeń zgodny jest z programem nauczania oraz kształcenia słuchu i rytmiki w klasie I, II, III, IV i V. Wewnątrz znajdują się znaki muzyczne do wypełniania przez dzieci, pełny zakres określeń teoretycznych i muzycznych obowiązującego programu nauczania, propozycje różnych form realizacji ćwiczeń melodyczno-rytmicznych, a także - w atrakcyjnej formie - zbiór dyktand melodycznych, rytmicznych, trójdźwiękowych i interwałowych. Całość dopełniają muzyczne rebusy i krzyżówki... |
4. Język skacze buzia dmucha. Ćwiczenia logopedyczne dla maluch Sprawność aparatu oddechowego i aparatu artykulacyjnego ma ogromny wpływ na prawidłową mowę dzieci. Ćwiczenia doskonalące i rozwijające motorykę narządów artykulacyjnych oraz kształtujące prawidłowy tor oddechowy stanowią podstawową część terapii logopedycznej. Pozwalają na świadome kierowanie ruchami narządów artykulacyjnych, usprawniają mięsień języka, wargi, podniebienie miękkie i żuchwę. Dzięki nim dziecko rozróżnia wdech i wydech, poszerza pojemność płuc i wzmacnia mięśnie oddechowe.
|
|
W założeniu autorki publikacja powstała w celu wyjaśnienia przesłania pedagogicznego Montessori i obecnych w nim terminów, np. metoda, prawa rozwojowe i wiążące sięz nimi: polaryzacja uwagi czy wrażliwe fazy. Terminy te tworzą konstrukcję teorii wychowania w duchu Montessori i zostały opisane z podaniem konkretnych przykładów, co czyni publikację niezwykle przystępną. Plusem są także sugestywne zdjęcia dzieci w trakcie pracy z wybranymi pomocami edukacyjnymi, które pomagają zobrazować wybrane zagadnienia...
|
7. Zabawy integracyjne i nie tylko
Pracując z dziećmi wielokrotnie miałam okazję obserwować, jak zabawa potrafi je rozweselić. Ale poprawa nastroju i wprowadzenie szczególnej atmosfery to tylko jedna z jej zalet. Dobrze dobrana i przeprowadzona zabawa daje szansę każdemu dziecku na uczestnictwo we wspólnym działaniu. Kształtuje więzi grupowe i odpowiednie relacje pomiędzy jej uczestnikami. Integruje zespół. Pomaga w pokonaniu dziecięcych lęków i barier. Podałam tylko niektóre z celów zabawy, wyliczać bowiem można ich dużo. Dlatego pod każdą proponowaną zabawą podałam, czemu służy...
|
Pozycja obowiązkowa dla wszystkich logopedów. Seria dziewięciu zeszytów to dla wielu terapeutów podstawa współpracy z dziećmi z zaburzeniami mowy. Umożliwia naukę przez przyjemną i nieuciążliwą dla maluchów zabawę. I przynosi efekty...
|
Książkę przeznaczono głównie dla rodziców dzieci z mutyzmem wybiórczym, a także dla ich nauczycieli i specjalistów. W Polsce jest dostępnych niewiele pozycji, w których czytelnik znajdzie nowoczesne podejście do mutyzmu wybiórczego (MW). Angielska i amerykańska literatura nie jest dostępna dla wszystkich, dlatego też wielu rodziców, nauczycieli czy specjalistów wciąż uważa, że skoro dziecko rozmawia w domu, w szkole na przerwie czy w gabinecie, to na pewno nie ma żadnego zaburzenia. Dlaczego książka ta jest przeznaczona dla rodziców? ...
|
Nowy program Wychowania Fizycznego dla klas IV-VIII autorstwa Urszuli Kierczak wraz z Planami pracy i przedmiotowym system oceniania dla klas IV–VIII, Planem pracy nauczyciela na zajęciach. Nauczyciel, opierając się na podstawie programowej, tworzy własny lub wybiera z dostępnych na rynku program nauczania. Program nauczania stanowi opis sposobu osiągania celów z podstawy programowej, jest więc zapisem treści nauczania, form i metod pracy. Program dotyczy całego etapu kształcenia. Na jego bazie nauczyciel opracowuje własny plan pracy rocznej, określający zadania do realizacji i przewidywane osiągnięcia uczniów w danym roku szkolnym, w danej klasie. Ostatnim etapem planowania jest przygotowanie konspektów zajęć, czyli plan realizacji lekcji...
|