Conrad w księgarniach

Conrad w księgarniach

Conrad w księgarniach – znamy program

Udostępnij

Każda księgarnia jest streszczeniem świata. To nie trasa lotnicza, ale wędrówka pośród regałów łącząca twój kraj i jego mowę z odległymi krainami, gdzie mówi się innym językiem” – pisał Jorge Carrión, hiszpański pisarz, eseista i podróżnik, gość ubiegłorocznej edycji imprezy. „Streszczenia świata” były od początku istotnymi miejscami celebracji Festiwalu Conrada. W programie jubileuszowej, dziesiątej odsłony przypadną im jeszcze bardziej pierwszoplanowe role!

Po raz pierwszy w historii organizatorzy festiwalu literackiego wesprą niezależnych księgarzy eksponujących w witrynach lub na regałach swoich księgarni książki gości festiwalowych. Dziesięć księgarni, które wystawi i będzie prowadzić sprzedaż minimum 3/4 tytułów z listy 20 pozycji w okresie od 15 do 28 października otrzyma konkretne wsparcie finansowe, a także obecność w broszurze festiwalowej w sekcji księgarnie partnerskie. Rozwiązanie nawiązuje do praktyk wykupywania witryn w księgarniach sieciowych, z których praktycznie wyłączeni są mniejsi gracze na rynku, co zdaniem wielu ekspertów jest jedną z przyczyn pogarszania się sytuacji niezależnych księgarni w Polsce. W przypadku Festiwalu Conrada nie chodzi jednak o witryny komercyjne, ale o prezentację najciekawszych utworów pisarzy i pisarek z całego świata, którzy będą uczestniczyć w tegorocznej edycji festiwalu.

Małe księgarnie to jedne z najbardziej dynamicznie rozwijających się instytucji kultury w Polsce. Tylko w ostatnich latach w Krakowie w ramach jedynego w kraju programu wsparcia życia kulturalnego w księgarniach odbyło się kilkaset kameralnych spotkań, wykładów, dyskusji i warsztatów. Pełni podziwu dla kreatywności i zaangażowania księgarzy jako lokalnych liderów w animacji życia kulturalnego, organizatorzy przygotowali specjalny budżet na wydarzenia towarzyszące festiwalowi w księgarniach. Zgłaszać można do niego wydarzenia realizowane w dowolnej formule, zaplanowane w okresie 22-28 października, korespondujące w sposób swobodny z hasłem przewodnim festiwalu, jakim jest w tym roku „POP”. Dziesięć spośród propozycji zgłoszonych przez księgarzy zostanie wspartych finansowo oraz włączonych w program towarzyszący festiwalu. W ten sposób organizatorzy pragną zaprosić do współtworzenia programu festiwalu i włączyć je w miejski krwiobieg.

Do programu (witryny i/lub propozycje wydarzeń) można zgłaszać się do 30 sierpnia. Zgłoszenia w formie maila wysłanego na adres kzwirski[at]biurofestiwalowe.pl powinny zawierać: nazwę księgarni, zdjęcie powierzchni proponowanej witryny/regału, a w przypadku propozycji wydarzeń: tytuł, skład osobowy spotkania i krótki opis (do 1 tys. znaków) wraz z przewidywanym budżetem. Organizatorzy zastrzegają sobie prawo wyboru najbardziej atrakcyjnych propozycji.

Szczegóły programu, w tym lista książek do ekspozycji w witrynach/regałach można znaleźć tutaj


Komentarze

Komentując naszą treść zgadzasz się z postanowieniami naszego regulaminu.
captcha

Poinformuj Redakcję

Jeżeli w Twojej okolicy wydarzyło się coś ciekawego, o czym powinniśmy poinformować czytelników, napisz do nas.

Twoich danych osobowych nie udostępniamy nikomu, potrzebujemy ich jedynie do weryfikacji podanej informacji. Możemy do Ciebie zadzwonić, lub napisać Ci e-maila, aby np. zapytać o konkretne szczegóły Twojej informacji.

Twoje Imię, nazwisko, e-mail jako przesyłającego informację opublikujemy wyłacznie za Twoją zgodą.

Zaloguj się


Zarejestruj się

Rejestrując się lub logując się do Portalu Księgarskiego wyrżasz zgodę na postanowienia naszego regulaminu.

Zarejestruj się

Wyloguj się