Empik marketplace przekroczyło milion zamówień

Empik marketplace przekroczyło milion zamówień

Empik marketplace przekroczyło milion zamówień

Udostępnij

Milion złożonych zamówień, 1000 zaufanych partnerów, z których czołowa piątka odnotowała w ostatnim roku wzrosty sprzedaży na poziomie 156%. Empik, który od ponad 20 lat prowadzi w internecie sprzedaż własną (jako uzupełnienie handlu stacjonarnego) i wypracował mocną pozycję w TOP 3 polskiego e-commerce [1], teraz stawia na intensywny rozwój marketplace z jakościową i starannie wyselekcjonowaną ofertą oraz podsumowuje dotychczasowe działanie platformy. Zachęca innych sprzedawców online do współpracy, oferując im szansę na rozwój i dotarcie do milionów nowych klientów.

Marketplace napędza e-commerce

Polski rynek handlu internetowego stale zyskuje na wartości. Już ponad 60% Polaków korzystających z internetu dokonuje zakupów w sieci [2]. Na stały wzrost zaufania klientów do sklepów internetowych wpływają przede wszystkim: wygoda i prostota wyboru produktów na wirtualnych półkach, korzystne oferty cenowe i szerszy niż w stacjonarnych punktach asortyment produktów. Istotną rolę odgrywają tu platformy typu marketplace, które obsługują już ok. 40% całego rynku e-commerce [3].
Jak wskazuje Patrycja Sass-Staniszewska, prezes zarządu Izby Gospodarki Elektronicznej: – Patrząc na znaczący rozwój polskiego e-commerce, szczególnie w ujęciu B2B e-commerce, którego wartość w 2020 r. szacowana jest na 450 mld zł, a blisko 50% firm B2B spodziewa się wzrostu zakupów na platformach marketplace w ciągu 3 lat, Empik już jako założyciel od lat związany z naszą e-Izbą jest niewątpliwie liderem na polskim rynku oraz stanowi ogromną szansę dla sprzedawców na rozwój i dotarcie do nowego klienta.

W czołówce e-commerce

Empik.com oferuje w ramach sprzedaży własnej i poprzez marketplace już w sumie 2,5 miliona produktów z 16 różnych kategorii, takich jak Elektronika, Zabawki, Dziecko i mama, Dom i ogród, Sport, AGD czy Zdrowie i uroda. Stronę odwiedza miesięcznie ok. 7 milionów unikalnych użytkowników, którzy składają średnio 600 tys. zamówień. Sprzedaż rok do roku dynamicznie rośnie, w przypadku wybranych kategorii nawet 3-krotnie, np.: Sport i rekreacja (+423%), Dom i ogród (+303%) czy Zdrowie i uroda (+242%). Platforma rozwija się wielokanałowo - już 20% całości obrotów generuje aplikacja mobilna. Przedstawiciele firmy podkreślają, że chcą aby Empik.com był miejscem pierwszego wyboru wygodnych zakupów dokonywanych z dowolnego miejsca i przez dowolne urządzenie. Na bieżąco śledzą pojawiające się trendy i poszerzają asortyment w oparciu o potrzeby klientów.
 

Rozwój biznesu na korzystnych zasadach

Czołowa piątka dotychczasowych partnerów Empik Marketplace w ostatnim roku odnotowała wzrosty sprzedaży na poziomie 156%. – Dzięki temu, że Empik tak mocno wszedł w rynek internetowy, jest dostępny dla każdego, nawet w mniejszych miejscowościach. Produkty, które wcześniej, w innych kanałach sprzedaży cieszyły się mniejszą popularnością tutaj zdobyły nowych odbiorców – podkreśla Monika Labuda, dyrektor operacyjny Fajneceny.pl, jeden ze sprzedawców na Empik.com.
Grono partnerów marketplace jest stale rozszerzane. Marka oferuje m.in. prosty i przejrzysty model współpracy przy braku dodatkowych kosztów obsługi czy utrzymania oferty. Potencjalni partnerzy podlegają weryfikacji pod kątem standardów współpracy, jakości ofert i wysokiego poziomu obsługi klienta, a sprzedające już na platformie firmy badane są w zakresie poziomu satysfakcji i zadowolenia klientów za pomocą wskaźnika NPS (Net Promoter Score).

Przez ponad 20 lat obecności w e-commerce zbudowaliśmy cenne doświadczenie i skupiliśmy wokół siebie miliony odbiorców, nastawionych na rozwój rozmaitych zainteresowań, poszukujących inspiracji na spędzanie wolnego czasu i produktów do realizacji codziennych aktywności. Jesteśmy jedną z najbardziej rozpoznawalnych polskich marek, plasującą się w czołówce zestawień i rankingów najsilniejszych brandów. Cieszymy się dużym zaufaniem, a tym samym wiarygodnością wśród klientów. Teraz również inni sprzedawcy online mogą korzystać z siły marki Empik, naszej wiedzy i skali dotarcia, rozwijając w ten sposób własny biznes. Szymon Bujalski, dyrektor e-commerce w Empiku.

– Stawiamy na zaufanych partnerów – duże i średnie firmy o ugruntowanej pozycji i z doświadczeniem w obszarze e-commerce, wyznające zbliżone do naszych wartości. My zaś oferujemy im indywidualne podejście i wsparcie dedykowanego opiekuna biznesowego, widoczność produktów dla milionów klientów Empik.com oraz objęcie ich ofert kampaniami marketingowymi, które realizujemy przez cały rok. W odróżnieniu od konkurencji, poza standardową prowizją od sprzedaży nie pobieramy od sprzedawców dodatkowych opłat. Ta jest zaś naliczana dopiero w momencie potwierdzenia realizacji zamówienia, a w przypadku rezygnacji klienta z zakupów sprzedawca nie jest obciążany żadnymi kosztami - Rafał Murawski, manager marketplace w Empiku

 


Komentarze

Komentując naszą treść zgadzasz się z postanowieniami naszego regulaminu.
captcha

Poinformuj Redakcję

Jeżeli w Twojej okolicy wydarzyło się coś ciekawego, o czym powinniśmy poinformować czytelników, napisz do nas.

Twoich danych osobowych nie udostępniamy nikomu, potrzebujemy ich jedynie do weryfikacji podanej informacji. Możemy do Ciebie zadzwonić, lub napisać Ci e-maila, aby np. zapytać o konkretne szczegóły Twojej informacji.

Twoje Imię, nazwisko, e-mail jako przesyłającego informację opublikujemy wyłacznie za Twoją zgodą.

Zaloguj się


Zarejestruj się

Rejestrując się lub logując się do Portalu Księgarskiego wyrżasz zgodę na postanowienia naszego regulaminu.

Zarejestruj się

Wyloguj się