Gala Bestsellery Empiku 2021 z rekordowym zasięgiem – blisko 5,5 mln widzów
Bestsellery Empiku to od lat jedno z najważniejszych wydarzeń kulturalnych roku – uhonorowanie najpopularniejszych twórców, okazja do odkrycia nowych artystów i oryginalne widowisko muzyczne. Tegoroczna gala, transmitowana 15 lutego w kilku kanałach, objęła zasięgiem rekordową widownię – łącznie blisko 5,5 mln osób. Tylko przed ekranami komputerów i urządzeń mobilnych zgromadziła o 43% więcej widzów niż przed rokiem. Streaming z relacją zza kulis na Facebooku wygenerował aż 27 tys. reakcji – o 93% więcej niż rok temu.
Galę wręczenia nagród w największym w Polsce plebiscycie kulturalnym można było oglądać na antenie TVN, na profilach Empiku w mediach społecznościowych (na Facebooku, YouTube, na TikToku) oraz na platformie Empik.com i w aplikacji mobilnej Empik. Rozszerzenie kanałów transmisji przełożyło się na rekordowy zasięg. W TVN było to 3,816 mln widzów*, a w mediach społecznościowych – aż 1,66 mln**. Streaming, wzbogacony o relację zza kulis prowadzoną przez Gabi Drzewiecką i Michała Szpaka oraz dodatkowe, nieemitowane w telewizji występy muzyczne, śledziło tym samym o 43% więcej internautów niż w ubiegłym roku. 70% widzów online obejrzało galę od energetycznego startu aż do finału. Wydarzenie było szeroko komentowane, a publiczność online bardzo zaangażowana – tylko na Facebooku widzowie pozostawili aż 27 tysięcy reakcji, czyli o 93% więcej niż rok temu. Ogromny entuzjazm internautów wzbudzili także tłumacze języka migowego Alicja Szurkiewicz i Bernard Kinow, obecni na ekranie podczas całej transmisji online. Widzowie szczególnie komplementowali zaangażowanie i pasję, z jaką tłumaczyli oni muzyczne wykonania. Ich gesty i mimika, momentami przypominające wręcz taniec, oddawały emocje towarzyszące występom artystów.
– W tym roku postawiliśmy na mocne zróżnicowanie kanałów, w których można było oglądać galę. Wydarzenie jest atrakcyjne dla różnych grup odbiorców – zarówno dla nieco starszych widzów, śledzących transmisję w telewizji, jak i dla digital native’ów, którzy odkrywają nowości kulturalne głównie za pomocą smartfona. Ogromnie cieszy nas, że tegoroczna produkcja, wizja dyrektora muzycznego Wojtka Urbańskiego, jak i dywersyfikacja kanałów dotarcia przełożyły się na rekord oglądalności i pozwoliły nam uzyskać najwyższe zasięgi w ponad dwudziestoletniej historii nagród – komentuje Mona Kinal, CMO w Empiku.
Wspólnie wystąpiły Julia Wieniawa i Anita Lipnicka, bracia Kacperczyk stanęli u boku Artura Rojka, a Vito Bambino – Stanisława Soyki. Niezapomniane muzyczne kreacje stworzyli również Igo z Krzysztofem Zalewskim, a także Daria Zawiałow. Ze sceny popłynęły dźwięki kultowych polskich przebojów w nowych, oryginalnych aranżacjach dyrektora muzycznego gali – Wojtka Urbańskiego. Niespodziankę dla widzów przygotowała także sanah, która wykonała jeden ze swoich największych hitów w nowej wersji. Galę z relacją zza kulis można obejrzeć w całości na oficjalnym kanale Empiku na YouTube, a poniżej krótki reportaż: