Jak uczyć zdalnie w klasach I-III szkół podstawowych? Jest poradnik

Jak uczyć zdalnie w klasach I-III szkół podstawowych? Jest poradnik

Jak uczyć zdalnie w klasach I-III szkół podstawowych? Jest poradnik

Udostępnij

Resort edukacji przygotował poradnik, jak uczyć zdalnie w klasach I-III szkół podstawowych. Można w nim znaleźć porady m.in. o tym, jak kontaktować się z nauczycielami, jak zaplanować dziecku czasu, wspierać je w rozwoju i w edukacji w warunkach domowych.

  • Poradnik składa się z trzech części: wstępu, w którym wyjaśniono, jaką rolę pełni edukacja wczesnoszkolna prowadzona ze względu na sytuację epidemiczną zdalnie, części adresowanej do rodziców i części adresowanej do nauczycieli.
  • W poradniku zebraliśmy wskazówki dotyczące planowania i organizacji czasu spędzanego z dzieckiem w domu oraz odnośniki do materiałów, które mogą być wykorzystywane do nauki na odległość - powiedziała rzeczniczka prasowa MEN Anna Ostrowska.
  • Przedstawiliśmy w nim także praktyczne porady na temat wczesnego wspomagania rozwoju realizowanego w warunkach domowych - dodała.W związku z nauką zdalną przygotowaliśmy praktyczny poradnik dla nauczycieli i rodziców uczniów klas I-III szkół podstawowych. W poradniku zebraliśmy wskazówki dotyczące planowania i organizacji czasu spędzanego z dzieckiem w domu oraz odnośniki do materiałów, które mogą być wykorzystywane do nauki na odległość. Przedstawiliśmy w nim także praktyczne porady na temat wczesnego wspomagania rozwoju realizowanego w warunkach domowych" - powiedziała rzeczniczka prasowa MEN Anna Ostrowska.
  • "W publikacji znalazły się też porady dotyczące aktywizacji dzieci oraz takie podpowiedzi jak w warunkach domowych zorganizować eksperymenty, doświadczenia czy rodzinne projekty. W edukacji zdalnej ważne jest również bezpieczeństwo podczas korzystania z internetu oraz ustalenie odpowiedniej formy kontaktu z nauczycielem, o tym również piszemy w naszym materiale. W fragmencie dotyczącym wczesnego wspomagania rozwoju w warunkach domowych zwróciliśmy szczególną uwagę na to jak uczą się małe dzieci, a także jak podczas codziennych działań wspierać rozwój dziecka" - dodała Ostrowska.

     

    Poradnik składa się z trzech części: wstępu, w którym wyjaśniono, jaką rolę pełni edukacja wczesnoszkolna prowadzona ze względu na sytuację epidemiczną zdalnie, części adresowanej do rodziców i części adresowanej do nauczycieli.

    Podano w nim, że proces wychowania i kształcenia prowadzony w klasach I-III szkoły podstawowej umożliwia dziecku odkrywanie własnych możliwości i sensu działania. Ten sam proces realizowany obecnie w domu ma umożliwić dzieciom poznanie tych aspektów.

    "Rodzice powinni spokojnie przedstawić dzieciom sytuację, w której się znalazły, wyjaśniając przyczyny izolacji. W domu rodzice w sposób naturalny bawią się z dziećmi i każda zabawa, gra, rozmowa, wspólne oglądanie filmu to formy wspierające rozwój dziecka" - czytamy.

 


Komentarze

Komentując naszą treść zgadzasz się z postanowieniami naszego regulaminu.
captcha

Poinformuj Redakcję

Jeżeli w Twojej okolicy wydarzyło się coś ciekawego, o czym powinniśmy poinformować czytelników, napisz do nas.

Twoich danych osobowych nie udostępniamy nikomu, potrzebujemy ich jedynie do weryfikacji podanej informacji. Możemy do Ciebie zadzwonić, lub napisać Ci e-maila, aby np. zapytać o konkretne szczegóły Twojej informacji.

Twoje Imię, nazwisko, e-mail jako przesyłającego informację opublikujemy wyłacznie za Twoją zgodą.

Zaloguj się


Zarejestruj się

Rejestrując się lub logując się do Portalu Księgarskiego wyrżasz zgodę na postanowienia naszego regulaminu.

Zarejestruj się

Wyloguj się