Jak uczyć zdalnie w klasach I-III szkół podstawowych? Jest poradnik
Resort edukacji przygotował poradnik, jak uczyć zdalnie w klasach I-III szkół podstawowych. Można w nim znaleźć porady m.in. o tym, jak kontaktować się z nauczycielami, jak zaplanować dziecku czasu, wspierać je w rozwoju i w edukacji w warunkach domowych.
- Poradnik składa się z trzech części: wstępu, w którym wyjaśniono, jaką rolę pełni edukacja wczesnoszkolna prowadzona ze względu na sytuację epidemiczną zdalnie, części adresowanej do rodziców i części adresowanej do nauczycieli.
- W poradniku zebraliśmy wskazówki dotyczące planowania i organizacji czasu spędzanego z dzieckiem w domu oraz odnośniki do materiałów, które mogą być wykorzystywane do nauki na odległość - powiedziała rzeczniczka prasowa MEN Anna Ostrowska.
- Przedstawiliśmy w nim także praktyczne porady na temat wczesnego wspomagania rozwoju realizowanego w warunkach domowych - dodała.W związku z nauką zdalną przygotowaliśmy praktyczny poradnik dla nauczycieli i rodziców uczniów klas I-III szkół podstawowych. W poradniku zebraliśmy wskazówki dotyczące planowania i organizacji czasu spędzanego z dzieckiem w domu oraz odnośniki do materiałów, które mogą być wykorzystywane do nauki na odległość. Przedstawiliśmy w nim także praktyczne porady na temat wczesnego wspomagania rozwoju realizowanego w warunkach domowych" - powiedziała rzeczniczka prasowa MEN Anna Ostrowska.
-
"W publikacji znalazły się też porady dotyczące aktywizacji dzieci oraz takie podpowiedzi jak w warunkach domowych zorganizować eksperymenty, doświadczenia czy rodzinne projekty. W edukacji zdalnej ważne jest również bezpieczeństwo podczas korzystania z internetu oraz ustalenie odpowiedniej formy kontaktu z nauczycielem, o tym również piszemy w naszym materiale. W fragmencie dotyczącym wczesnego wspomagania rozwoju w warunkach domowych zwróciliśmy szczególną uwagę na to jak uczą się małe dzieci, a także jak podczas codziennych działań wspierać rozwój dziecka" - dodała Ostrowska.
Poradnik składa się z trzech części: wstępu, w którym wyjaśniono, jaką rolę pełni edukacja wczesnoszkolna prowadzona ze względu na sytuację epidemiczną zdalnie, części adresowanej do rodziców i części adresowanej do nauczycieli.
Podano w nim, że proces wychowania i kształcenia prowadzony w klasach I-III szkoły podstawowej umożliwia dziecku odkrywanie własnych możliwości i sensu działania. Ten sam proces realizowany obecnie w domu ma umożliwić dzieciom poznanie tych aspektów.
"Rodzice powinni spokojnie przedstawić dzieciom sytuację, w której się znalazły, wyjaśniając przyczyny izolacji. W domu rodzice w sposób naturalny bawią się z dziećmi i każda zabawa, gra, rozmowa, wspólne oglądanie filmu to formy wspierające rozwój dziecka" - czytamy.