Legimi pomaga wydawcom w działaniach antypirackich
Legimi, prekursor i lider polskiego rynku e-booków i audiobooków w abonamencie, zwiększa zaangażowanie w eliminację nielegalnych źródeł cyfrowych książek. Od stycznia 2020 r. wydawcy udostępniający swoją ofertę w abonamencie otrzymają propozycję objęcia ich tytułów monitoringiem antypirackim.
„Subskrypcja jest jednym z najlepszych rozwiązań, rekomendowanych przez czołową firmę konsultingową Deloitte, w celu ograniczenia popytu na pirackie treści. Legimi jest zaangażowane w tworzenie systemów zabezpieczeń przed nielegalnym kopiowaniem od początku istnienia branży – z naszego systemu znaku wodnego korzysta 9/10 księgarń w Polsce. Obserwując od lat komentarze użytkowników widzimy, że abonament skłania wiele osób do rezygnacji z nielegalnych źródeł pozyskiwania książek. Wkrótce dołożymy do naszej usługi kolejny atut, czyniący ją z perspektywy wydawców jeszcze atrakcyjniejszą i wychodzącą poza standardowe ramy współpracy” – komentuje Mikołaj Małaczyński, prezes Legimi.
Monitoringiem objęte będą topowe tytuły, które w największym stopniu narażone są na rozpowszechnianie poza legalnym obiegiem. W przypadku twórczości noblistki Olgi Tokarczuk straty sięgają już przeszło 100 tys. pobrań w 2019 roku, bazując wyłącznie na danych publicznie dostępnych w platformach wymiany plików. W takich miejscach, firma dystrybuować będzie bezpłatne fragmenty tytułów z komunikatem zachęcającym do nabycia pełnej, legalnej wersji – tego rodzaju działanie Legimi prowadzi od lat, teraz jednak jego zakres zostanie rozszerzony o nowe platformy wykorzystywane do wymiany książek. Dzięki temu wydawcy zyskają dodatkowego sojusznika w usuwaniu plików z serwisów zajmujących się nielegalnym udostępnianiem treści on-line. Szczegółowe warunki współpracy ustalane będą z partnerami indywidualnie.
Usługa monitoringu i usuwania pirackich kopii będzie kolejnym niestandardowym elementem zacieśniania współpracy z wydawcami i autorami. Legimi od ponad półtora roku, poza dystrybucją e-booków i audiobooków, wdrażaniem nowych rozwiązań e-commerce i prowadzeniem działań promocyjnych opartych na kryterium jakości, a nie ceny, tworzy w strategicznym partnerstwie z WP.pl i Lubimy czytać magazyn Prolog, jedyny taki cotygodniowy program o książkach, tworzony przez polską księgarnię.