„Moda na międzygeneracyjne czytanie” - Dyskusja w ramach Międzynarodowych Targów Książki dla Dzieci w Bolonii

„Moda na międzygeneracyjne czytanie” - Dyskusja w ramach Międzynarodowych Targów Książki dla Dzieci w Bolonii

„Moda na międzygeneracyjne czytanie”. Czy programy bookstartowe są kluczem do sukcesu?

Udostępnij

W  ramach Międzynarodowych Targów Książki dla Dzieci w Bolonii odbyła się debata specjalistów w dziedzinie programów bookstartowych. Dyskusję poprowadził znawca tematu z Wielkiej Brytanii, Peter Jenkins z BookTrust UK, a doświadczeniami wymieniali się także Emmi Jäkkö z Finnish Reading Center, Izumi Sato z Bookstart Japan oraz Krzysztof Piskorski z Instytutu Książki.

Dyskusja „Poprawa poziomu czytelnictwa wśród dzieci. Czy programy bookstartowe są kluczem do sukcesu?” rozpoczęła się pytaniem o to, dlaczego programy bookstartowe skierowane są już do niemowlaków. Emmi Jäkkö z Finnish Reading Center stwierdziła, że jednym z powodów są badania naukowe, wedle których niemowlaki bardzo korzystają na kontakcie z książką w pierwszym roku życia. Drugim powodem było to, by rodziny nabrały nawyku czytania od samego początku, gdy rodzice są najbardziej zaangażowani w wychowanie dziecka i chcą mu zapewnić jak najlepszy start. Izumi Sato z Bookstart Japan dodała, że miłość do książek zaczyna się od dzieciństwa i najlepiej powiązać ją z miłością rodzicielską.

Krzysztof Piskorski z Instytutu Książki przedstawił projekt „Mała książka – wielki człowiek”, skierowany do trzech różnych grup wiekowych: niemowlaków, przedszkolaków i dzieci w wieku szkolnym, dodając, że Instytutowi zależało na tym, by stworzyć „modę na czytanie międzygeneracyjne”.

Kolejnym tematem podjętym przez Petera Jenkinsa była kwestia walki z nierównościami społecznymi przez programy bookstartowe.

Rozmawiano także m.in. o tym, jak wspólne czytanie buduje relacje między dziećmi a rodzicami, wspierając również interakcje społeczne, poruszono temat prymatu mediów społecznościowych nad innymi formami spędzania czasu, a także wyjścia z książką – taki właśnie model mają kampanii bookstartowe – do czytelnika zamiast czekania, jak zauważył Peter Jenkins, aż czytelnik sam zawita do biblioteki bądź księgarni.

Zapraszamy do obejrzenia całego panelu:

 


Komentarze

Komentując naszą treść zgadzasz się z postanowieniami naszego regulaminu.
captcha

Poinformuj Redakcję

Jeżeli w Twojej okolicy wydarzyło się coś ciekawego, o czym powinniśmy poinformować czytelników, napisz do nas.

Twoich danych osobowych nie udostępniamy nikomu, potrzebujemy ich jedynie do weryfikacji podanej informacji. Możemy do Ciebie zadzwonić, lub napisać Ci e-maila, aby np. zapytać o konkretne szczegóły Twojej informacji.

Twoje Imię, nazwisko, e-mail jako przesyłającego informację opublikujemy wyłacznie za Twoją zgodą.

Zaloguj się


Zarejestruj się

Rejestrując się lub logując się do Portalu Księgarskiego wyrżasz zgodę na postanowienia naszego regulaminu.

Zarejestruj się

Wyloguj się