
„Piórko” po raz szósty
„Piórko” po raz szósty


24 lutego rusza szósta edycja nagrody Biedronki „Piórko” za książkę dla dzieci. Do wygrania 100 tys. zł. A książka, która powstanie na podstawie zwycięskiego opowiadania, trafi do wszystkich sklepów sieci Biedronka w kraju.
Termin nadsyłania prac upływa 23 marca. Teksty na konkurs należy zgłaszać poprzez stronę piorko.biedronka.pl. Mogą je nadsyłać debiutujący, pełnoletni autorzy, w tym także osoby, które brały udział w poprzednich edycjach, lecz nie zostały laureatami. Każdy uczestnik konkursu może ich zgłosić maksymalnie trzy, o objętości od 20 do 60 tys. znaków. Po etapie tekstowego wystartuje część ilustratorska konkursu. Finalnie książka pojawi się w ponad 3 tysiącach sklepów Biedronka w listopadzie 2020 roku.
„Piórko. Nagroda Biedronki za książkę dla dzieci” powstało w 2014 roku z myślą o rozkochaniu w książkach najmłodszych odbiorców. Dotychczasowe pięć edycji nie tylko wyłoniło dziesięcioro zdolnych debiutantów z kategorii „tekst” i „ilustracje”, których Biedronka nagrodziła łącznie 1 mln zł, ale i otworzyło im drzwi do świata kariery. Świadczą o tym chociażby liczby: wszystkie zwycięskie książki konkursu zostały sprzedane łącznie w ok. 220 tysiącach egzemplarzy.
Prace można przesyłać do 23 marca 2020 r.
Więcej informacji na stronie konkursu.