Ponad 60 gości i 46 rozmów, czyli podsumowanie III edycji Wirtualnych Targów Książki BookTarg
BookTarg, czyli wielkie święto książki online, odbywało się w dniach 6-12 maja. W spotkaniach uczestniczyło ponad 430 tysięcy użytkowników, a w programie pojawili się między innymi następujący goście - Katarzyna Bonda, Katarzyna Nosowska, Wojciech Chmielarz, Jakub Ćwiek, Beata Pawlikowska, Marta Frej, Alek Rogoziński, Jacek Galiński, Marta Kisiel, Aneta Jadowska, Łukasz Supergan, Drauzio Varella, Fido Nesti, Piotr Stankiewicz czy Maciej Siembieda.
Tegoroczna edycja Wirtualnych Targów Książki - BookTarg upłynęła przede wszystkim pod znakiem wielu inspirujących spotkań i dyskusji z pisarzami. Ponad 104 tysiące widzów uczestniczyło w rozmowie o najnowszej książce Katarzyny Bondy, pt. “Nikt nie musi wiedzieć”, a prawie 190 tysięcy osób słuchało dyskusji Justyny Sucheckiej z Kasią Babis o komiksach i ilustratorach.
W tegorocznej edycji wzięło udział ponad 50 wydawnictw oraz księgarni, które prowadziły sprzedaż wybranych tytułów w ramach wirtualnych stoisk. Klienci Allegro mogli skorzystać z wyjątkowych promocji i wybierać spośród 2500 tytułów. Cieszymy się, że przez 7 dni czytelnicy mieli okazję posłuchać rozmów ze swoimi ulubionymi autorami i dowiedzieć się jakie nowości dla nich przygotowali. - mówi Jacek Weichert, dyrektor segmentu Kultura i Rozrywka, Kolekcje i Sztuka w Allegro.
Wszystkie rozmowy trwały 7 dni - jest to ponad 2300 minut - i zostały obejrzane przez ponad 430 tysięcy miłośników czytelnictwa. W sumie odbyło się 46 spotkań autorskich, w których mógł i nadal może uczestniczyć każdy, bez względu na czas i miejsce - wszystkie nagrania są dostępne na stronie: https://www.booktarg.pl/ oraz na profilu na Facebooku: https://www.facebook.com/BookTarg. BookTarg jest efektem współpracy trzech firm - Allegro.pl, Legimi oraz Lubimyczytać.pl, aby wspomóc promowanie czytelnictwa i wzmocnić sprzedaż książek.
BookTarg był doskonałym miejscem nie tylko na spotkania branży książki, ale także czasem ogłoszenia wyników największego badania czytelników w internecie – „W sieci o książkach. Jak czytamy w czasach pandemii?”, przygotowanego przez serwis Lubimyczytać.pl wraz z Polską Izbą Książki, w którym wzięło udział prawie 17 tys. internautów. W czwartej edycji badań skupiliśmy się na zmianach zachodzących w zachowaniach czytelników podczas pandemii – komentuje Izabela Sadowska. Internauci bardzo chętnie dzielili się swoimi spostrzeżeniami, a wyniki ankiet pokazały jak czas ten wpływa na ich wybory czytelnicze - mówi Izabela Sadowska, prezeska Lubimyczytac.pl.
BookTarg to nie tylko spotkania z autorami, ale także wydarzenia branżowe, które w tym roku odbyły się pod hasłem: „Sukcesy pomimo przeciwności, czyli skuteczne rozwiązania na trudne czasy”. Widzowie mogli śledzić prezentacje, prelekcje oraz uczestniczyć w warsztatach i dyskusjach. W branżowych rozmowach uczestniczyło ponad 44 prelegentów z Polski, Niemiec oraz Norwegii - byli to przedstawiciele branży - wydawcy, księgarze oraz bibliotekarze. Największą popularnością cieszyły się prelekcje „Nowe sposoby dotarcia do czytelników” w ramach konferencji Biblioteka 5.0, dyskusja „Ustawa o ochronie rynku książki panaceum na bolączki branży wydawniczej?” zorganizowana przez Polską Izbę Książki oraz spotkanie Instytutu Książki zatytułowane „Kult czytelnictwa” – naiwne marzenia czy strategia rozwoju?”. Wszystkie wydarzenia zgromadziły w sumie 1200 widzów.
O Allegro
Allegro jest platformą pierwszego wyboru dla polskich konsumentów, osiągającą wysoki wzrost przychodów, rentowność i przepływy pieniężne przy dużej skali działalności. Grupa prowadzi wiodącą platformę handlową typu marketplace w Polsce, jaką jest Allegro.pl, oraz wiodącą porównywarkę cenową w Polsce – Ceneo.pl. Jako najbardziej rozpoznawalna marka e-commerce i największy podmiot prowadzący działalność w branży handlu detalicznego artykułami niespożywczymi w Polsce pod względem GMV, Allegro.pl jest również jednym z 10 największych portali e-commerce na świecie oraz należy do 100 największych portali internetowych na świecie pod względem miesięcznej liczby wizyt.
Sprzedaż realizowana przez firmy za pośrednictwem platformy e-commerce typu marketplace Allegro.pl obejmuje następujące kategorie produktowe: elektronika, dom i ogród; sport i turystyka; produkty dla dzieci; motoryzacja; moda i obuwie; zdrowie i uroda; kultura, rozrywka, kolekcje i sztuka; oraz supermarket. Platforma Allegro.pl umożliwia sprzedaż nowych produktów przede wszystkim firmom prowadzącym działalność w formule biznes-klient i przyciąga średnio 21 mln internautów miesięcznie, co odpowiada 66% mieszkańców Polski w wieku 16 lat lub więcej oraz 78% wszystkich użytkowników Internetu w Polsce.
Na koniec 2020 r., z platformy e-commerce Grupy korzystało około 13,0 mln aktywnych kupujących. Wartość sprzedanych produktów (GMV) na platformie Grupy osiągnęła wartość ponad 35 mld PLN w 2020 r.
O lubimyczytać.pl
Serwis lubimyczytać.pl to największy portal o książkach w polskim internecie. Miesięcznie odwiedza go ponad 3,5 mln użytkowników. W bazie znajduje się 24 mln ocen i prawie 500 tys. książek. Pod patronatem lubimyczytać.pl ukazało się 2,8 tys. książek z 80 wydawnictw. Laureat licznych nagród m.in. Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w kategorii “Kultura w sieci”, “Firmy Polskiego Internetu” i “Gazeli Biznesu”. Od początku istnienia spółki prezeską jest Izabela Sadowska.
O Legimi
Legimi S.A. to prekursor i lider na rodzimym rynku abonamentowego dostępu do cyfrowych książek. Serwis www.legimi.pl, często określany jako „Spotify dla ebooków”, od 2012 r. umożliwia czytanie i słuchanie w subskrypcji, również w kooperacji z największymi polskimi operatorami komórkowymi. Legimi stworzyło unikatowa ofertę „czytnik za 1 zł”, a także udostępnia, na największą w na rodzimym rynku skalę, technologię synchrobooków, umożliwiającą naprzemienne czytanie i słuchanie książek na większości urządzeń mobilnych. Firma rozwija również usługę wypożyczeń bibliotecznych, a od 2016 r. obecna jest także na rynku niemieckim, prowadząc serwis www.legimi.de.