Rekordowe Wirtualne Targi Książki. Ponad milion uczestników trzeciej edycji

Rekordowe Wirtualne Targi Książki. Ponad milion uczestników trzeciej edycji

Rekordowe Wirtualne Targi Książki. Ponad milion uczestników trzeciej edycji

Udostępnij

Uznani pisarze o międzynarodowej sławie, autorzy nagradzanych reportaży, wyczekiwanych kryminałów, poruszających poradników, autobiografii czy najpiękniejszych książek dla dzieci – trzecia edycja Wirtualnych Targów Książki organizowanych przez Empik zaskoczyła różnorodnością tematyczną i pobiła rekordy frekwencji.

Za nami ponad 50 wydarzeń poświęconych najgorętszym premierom wydawniczym tej wiosny. To w sumie prawie 3 tys. zarejestrowanych minut rozmów, które zgromadziły przed ekranami ponad 1,1 mln widzów. Odwiedzający wirtualną przestrzeń targową chętnie kupowali nowe tytuły do domowych bibliotek. W ręce klientów trafiło aż 330 tys. książek, w tym egzemplarze z autografami autorów.

Wiosna pod znakiem książki

Wirtualne Targi Książki Empiku potwierdziły status największego święta literatury w Polsce. Już po raz trzeci stały się przestrzenią do bezpośredniego spotkania autorów z czytelnikami, miejscem prezentacji premier i zapowiedzi nowych książek. Były także okazją do zdobycia egzemplarzy z autografami. Każda kolejna odsłona targów gromadzi coraz szersze grono uczestników, niwelując bariery w dostępie do kultury. Tym razem, w 55 spotkaniach autorskich i wydarzeniach towarzyszących, uczestniczyło ponad 1,1 mln widzów (UU). To o 72% więcej niż rok temu, podczas 1. edycji WTK w maju 2020 roku.
Podczas dwóch tygodni wypełnionych wydarzeniami skierowanymi do czytelników w różnym wieku i o różnych zainteresowaniach, zarejestrowano w sumie 2 981 minut rozmów – wywiadów, dyskusji oraz sesji pytań i odpowiedzi z autorami. Najliczniejszą publiczność przed ekranami komputerów i smartfonów zgromadzili polscy twórcy – Marek Krajewski, Magdalena Grzebałkowska, Jakub Żulczyk, Wojciech Chmielarz i Natalia de Barbaro. Mediana widowni na eventach transmitowanych na Facebooku wyniosła aż 24 tys. widzów, a zasięg wszystkich transmisji sięgnął niemal 3 mln odbiorców. Do każdego ze spotkań wciąż można wrócić – nagrania pozostają dostępne na Facebooku oraz Instagramie Empiku.
 
 
Wirtualną przestrzeń targową odwiedziło w sumie 280 tys. internautów, którzy złożyli 153 tys. zamówień. Książki stanowiły w tym czasie jedną z najczęściej kupowanych kategorii produktowych na platformie Empik.com. Korzystając z promocji i rabatów na tytuły targowe klienci kupili aż 330 tys. egzemplarzy – to wzrost o +175% w porównaniu do ubiegłorocznej wiosennej edycji WTK. Zakupowe podium zdominowała literatura dziecięca i młodzieżowa. Tuż za nią uplasowały się literatura obyczajowa oraz kategoria kryminał/sensacja/thriller. W Top 5 targowych przebojów znalazły się tytuły takie jak: „Czuła przewodniczka. Kobieca droga do siebie” Natalii de Barbaro, „Zaginiona siostra. Siedem sióstr” Lucindy Riley, „Jesteś ważny, Pinku! Książka o poczuciu własnej wartości dla dzieci i dla rodziców trochę też” Urszuli Młodnickiej-Kornaś i Agnieszki Waligóry, „Mistrz Igrzysk Tytanów. Smocza Straż. Tom 4” Brandona Mulla oraz „Terapeutka” B.A. Paris.
 
Żywe emocje za szklanym ekranem
 
Uczestnicy Wirtualnych Targów Książki tworzą coraz bardziej zaangażowaną społeczność. O prawdziwych emocjach towarzyszących spotkaniom online świadczy aktywność internautów w trakcie transmisji. W sumie pozostawili oni pod postami ponad 67 tys. różnych reakcji – polubień, komentarzy i udostępnień.

– Zmienia się forma i przestrzeń, lecz emocje wywołane kontaktem z ulubionymi autorami i odkrywaniem premierowych tytułów, wciąż pozostają takie same. Z każdą kolejną edycją Wirtualnych Targów Książki staramy się zapewniać uczestnikom jak najlepsze doświadczenie – zarówno pod względem programu, jak i możliwości interakcji z twórcami. Tym razem, największe zaangażowanie było widoczne przy okazji spotkania z nieschodzącą z list bestsellerów od lutego Natalią de Barbaro, która wywołała ponad 10 tys. aktywności, czyli komentarzy, pytań, polubień i udostępnień – wskazuje Marcin Maćkiewicz, Manager Działu Eventów w Grupie Empik.

Platforma spotkań branżowych

Wirtualne Targi Książki po raz kolejny stanowiły okazję do spotkania dla wydawców, księgarzy i podmiotów bezpośrednio związanych z rynkiem książki. Program wydarzeń skierowanych do specjalistów objął 5 webinarów poświęconych, m.in. promocji literatury i perspektywom rozwoju całego segmentu książek. W sumie wzięło w nich udział ponad 600 zarejestrowanych uczestników. Wśród prowadzących znaleźli się m.in. eksperci z Grupy Empik, pisarze, blogerzy czy twórcy podcastów. Najwięcej widzów zgromadziły spotkania poświęcone projektowaniu okładek książek oraz promocji książek w internecie. Ważnym wydarzeniem było także ogłoszenie startu wspólnego projektu Unii Literackiej i Empiku „Wybór krytyków”, który ma wspierać dobrą, polską literaturę i krytykę literacką.

Empik już teraz zaprasza na kolejną edycję Wirtualnych Targów Książki, które odbędą się jesienią tego roku.
 
 
 

Komentarze

Komentując naszą treść zgadzasz się z postanowieniami naszego regulaminu.
captcha

Poinformuj Redakcję

Jeżeli w Twojej okolicy wydarzyło się coś ciekawego, o czym powinniśmy poinformować czytelników, napisz do nas.

Twoich danych osobowych nie udostępniamy nikomu, potrzebujemy ich jedynie do weryfikacji podanej informacji. Możemy do Ciebie zadzwonić, lub napisać Ci e-maila, aby np. zapytać o konkretne szczegóły Twojej informacji.

Twoje Imię, nazwisko, e-mail jako przesyłającego informację opublikujemy wyłacznie za Twoją zgodą.

Zaloguj się


Zarejestruj się

Rejestrując się lub logując się do Portalu Księgarskiego wyrżasz zgodę na postanowienia naszego regulaminu.

Zarejestruj się

Wyloguj się