Rogatek wraca na ekrany – jesienne nowości w Kampanii Kolejowe ABC
Dzieci mogą już oglądać najnowszy spot edukacyjny Kampanii Kolejowe ABC, w którym główny bohater, nosorożec Rogatek, uczy kulturalnego podróżowania pociągiem. W największych miastach w Polsce pojawiło się 700 bilbordów promujących bezpieczeństwo, a w aplikacji mobilnej wystartował konkurs dla uczniów szkół podstawowych, w którym do wygrania są wyjazdy na zielone szkoły. Nowości przygotowane przez Urząd Transportu Kolejowego to zapowiedź kolejnej odsłony kampanii edukacyjnej mającej na celu promowanie bezpieczeństwa na kolei.
Na początku września premierę miał najnowszy spot edukacyjny Kampanii Kolejowe ABC. Tym razem nosorożec Rogatek nie tylko podpowiada, jak zachować się w trakcie podróży, ale także przypomina o obowiązku zakrywania ust i nosa w trakcie jazdy pociągiem. Spoty można zobaczyć w telewizji, internecie, kinach oraz w pociągach przewoźników: Koleje Wielkopolskie, Łódzka Kolej Aglomeracyjna, PKP Intercity, PKP SKM w Trójmieście oraz na ekranach udostępnionych przez Fundację PKP.
W TVP ABC wyemitowane zostały nowe odcinki programu edukacyjnego „Twoja Kolej”. Bohaterami serii są nosorożec Rogatek oraz Pola i Krzyś – rodzeństwo, które gra w planszówkę i rozwiązuje rozmaite zadania związane z podróżowaniem koleją i bezpieczeństwem na terenach kolejowych.
W 18 największych miastach Polski pojawiły się bilbordy przypominające o konieczności zachowania bezpieczeństwa na przejazdach kolejowych. W całym kraju jest ich ponad 700.
Dodatkowo, na kanałach YouTube ukażą się wkrótce kolejne filmy dotyczące ważnych zasad związanych z podróżowaniem pociągiem przygotowane przez popularnych vlogerów – Pusheen Girl oraz Euzebiusza z „Zabawy Mistrzów”.
Za pomocą spotów, programów telewizyjnych i billboardów Kampanii Kolejowe ABC z sympatycznym nosorożcem Rogatkiem przekazujemy wiedzę na temat bezpiecznego podróżowania pociągiem i przekraczania przejazdów kolejowych. Jestem przekonany, że im więcej dzieci zapozna się z zasadami bezpieczeństwa, tym większa szansa na to, że w przyszłości będą one odpowiedzialnymi kierowcami i pieszymi” – mówi dr inż. Ignacy Góra, prezes Urzędu Transportu Kolejowego.
ABC wraca do szkół
We wrześniu ruszają także zajęcia edukacyjne dla dzieci prowadzone na terenach gmin, w których doszło do niebezpiecznych wypadków i zdarzeń na przejazdach kolejowo-drogowych oraz tzw. dzikich przejściach. Podczas zajęć uczniowie poznają prawidłowe zachowania w pobliżu torów, w pociągu, na peronie i na dworcu.
Uczniowie klas IV-VI szkół podstawowych z całej Polski ponownie mogą ruszyć w wyścig po nagrody, biorąc udział w kolejnych edycjach konkursów zorganizowanych w aplikacji mobilnej „Kolejowe ABC”. Głównymi nagrodami w konkursach są 5-dniowe wycieczki na zielone szkoły. Klasy, które zdobędą drugie i trzecie miejsca, otrzymają pakiety dla uczniów zawierające m.in. maskotki Rogatka oraz zestaw odblasków. Pierwszy konkurs zakończył się 10 września, a kolejne rozpoczną się 14 września i 25 września.
Więcej informacji na stronie internetowej www.kolejoweabc.pl. Działania w ramach kampanii można również śledzić na Facebooku i Instagramie.
Plik graficzny do pobrania: http://centrumprasowe.pap.pl/cp/pl/news/info/165653,,rogatek-wraca-na-ekrany-jesienne-nowosci-w-kampanii-kolejowe-abc
Źródło informacji: Urząd Transportu Kolejowego