Wydawnictwo Jedność
Kkamapanias społeczna, „Mała książka – wielki człowiek,

Kkamapanias społeczna, „Mała książka – wielki człowiek,

Rusza kampania społeczna Instytutu Książki o czytaniu dzieciom

Udostępnij

Spodziewasz się dziecka? Czeka na ciebie prezent. Po sukcesie zeszłorocznej akcji teraz już 95% szpitali w Polsce uczestniczy w projekcie bookstartowym, w ramach którego rodzice nowo narodzonych dzieci otrzymują  Wyprawki Czytelnicze. Książka Pierwsze wiersze dla… i broszura informacyjna dla opiekunów trafiły na oddziały położnicze w całym kraju. Tym razem jednak nie tylko świeżo upieczeni rodzice będą mogli zdobyć cenny zestaw.

Instytut Książki rozpoczyna nową edycję kampanii społecznej „Mała książka – wielki człowiek”, aby wszystkim rodzicom, opiekunom i dziadkom przypomnieć korzyści z rodzinnego czytania już od chwili narodzin. Akcję wsparli znani z telewizji…  No właśnie, kto? Niech to na razie pozostanie tajemnicą… Do końca roku spoty telewizyjne
i radiowe, publikacje w internecie oraz plakaty na przystankach będą zachęcać do wspólnej lektury.

Druga odsłona kampanii ma charakter szczególny, bo wsparło ją znane z telewizji małżeństwo, które wystąpi w spocie telewizyjnym oraz na konferencji prasowej inaugurującej całą akcję. O tym, kto i dlaczego zostanie twarzą kampanii oraz o wrażeniach z planu filmowego będzie można przeczytać już wkrótce.

Działania w mediach społecznościowych wzmocni udział popularnej blogerki i youtuberki, a prywatnie mamy małego urwisa – Karoliny Baszak. Materiały przygotowane z jej udziałem będzie można śledzić na kanale YouTube, Instagramie i Facebooku kampanii. Najbardziej aktualne informacje będziemy także tweetować na bieżąco.

Jak dowodzą badania, korzyści z czytania już od narodzin jest bardzo wiele – od budowania więzi pomiędzy opiekunem i dzieckiem – po niezbędne wspieranie rozwoju fizycznego i psychicznego maleństwa. Dzieci, którym czytano od najmłodszych lat, nabierają poczucia własnej wartości, rozwijają umiejętność uczenia się i lepiej radzą sobie
z problemami w dorosłym życiu – podkreślają psychologowie. Promocja czytelnictwa należy do głównych celów Instytutu Książki – to właśnie projekty, w których kładzie się nacisk na zaszczepianie w dzieciach miłości do książek, stanowią jeden z filarów działalności Instytutu.

Więcej na temat kampanii można przeczytać tutaj.


Komentarze

Komentując naszą treść zgadzasz się z postanowieniami naszego regulaminu.
captcha

Poinformuj Redakcję

Jeżeli w Twojej okolicy wydarzyło się coś ciekawego, o czym powinniśmy poinformować czytelników, napisz do nas.

Twoich danych osobowych nie udostępniamy nikomu, potrzebujemy ich jedynie do weryfikacji podanej informacji. Możemy do Ciebie zadzwonić, lub napisać Ci e-maila, aby np. zapytać o konkretne szczegóły Twojej informacji.

Twoje Imię, nazwisko, e-mail jako przesyłającego informację opublikujemy wyłacznie za Twoją zgodą.

Zaloguj się


Zarejestruj się

Rejestrując się lub logując się do Portalu Księgarskiego wyrżasz zgodę na postanowienia naszego regulaminu.

Zarejestruj się

Wyloguj się