Ruszył pierwszy portal o współpracy sztuki i biznesu
Jakie korzyści daje współpraca ze światem sztuki? Czy budowanie wrażliwości może przyczynić się do osiągnięcia zamierzonego celu? Gdzie szukać inspiracji? Jak skutecznie wykorzystać sztukę i działania artystyczne w strukturach firmy? Czy współpraca z biznesem oznacza utratę autonomii artystycznej?
Odpowiedzi znajdziesz na uncommonground.pl – nowopowstałym portalu wiedzy o art brandingu.
W piątek 9 października odbyła się premiera pierwszego w Polsce portalu o art brandingu, powstałego z inicjatywy STU ERGO Hestia S.A. i Fundacji Artystyczna Podróż Hestii. Serwis (Un)common Ground to przestrzeń przygotowana na rzeczowe spotkanie sztuki i biznesu, dostępna zarówno dla ekspertów, jak i osób, które dopiero zaczynają poszerzać swoją wiedzę na temat wspomnianych działań.
Portal (Un)common Ground to miejsce wzajemnej wymiany doświadczeń. Na podstawie najlepszych przykładów zarówno ze świata, jak i z Polski pokażemy, że relacja na linii sztuka–biznes jest niezwykle potrzebna i możliwa do osiągnięcia. Zaoferujemy też narzędzia, które ułatwią obu stronom komunikację. Zachęcamy zarówno świat biznesu, jak i sztuki do szukania inspiracji i podejmowania odważnych działań; do szukania nowych dróg rozwoju, tak ważnych w dobie trudnych czasów.
Wierzymy, że sztuka może być motorem zmiany, zjawiskiem, które pozwoli zaadaptować się do nowej rzeczywistości.
Premiera portalu uncommonground.pl. Na zdjęciu (od lewej): Filip Pągowski, Igor Gałązkiewicz, Magdalena Kąkolewska, Vadim Grigoryan. Fot. Franciszek Mazur
Sztuka obecna jest w strukturach firmy mecenasa (Un)common Ground w wielu odsłonach. Oprócz corocznie organizowanego konkursu dla studentów uczelni artystycznych w całej Polsce, firma realizuje także niezwykle rozbudowany program szkoleniowo-inspiracyjny dla swoich pracowników. Wiemy jak wiele sztuka oferuje swoim odbiorcom: wzajemne inspiracje, rozwijanie kreatywności czy budowanie zespołu. Wiele firm i marek wciąż nie dostrzega potencjału sztuki, traktując ją jako estetyczny dodatek czy weekendowy przerywnik codzienności. Pokazujemy, że szeroka współpraca biznesu i sztuki jest potrzebna i możliwa do osiągnięcia.
Współpraca z artystami pozwala firmom otwierać się na nowe doświadczenia. Artyści myślą i tworzą w nieszablonowy, odważny sposób, ich działania wymykają się utartym, sztywnym schematom. Artyści mogą inspirować, wnosić nowe punkty widzenia, który nie tylko przyczynią się do sukcesu i widoczności konkretnych projektów, ale także pozytywnie wpłyną na wizerunek organizacji.
Spotkajmy się razem na uncommonground.pl