remiery Impulsu - niepełnosprawność
Uznanie dorosłości człowieka z niepełnosprawnością Iwona Myśliwczyk
Inspiracją do napisania tej książki była przede wszystkim chęć poznania i zrozumienia dorosłości osób o niepełnej sprawności intelektualnej, która jest lub nie jest uznana przez rodzinę, specjalistów, pracowników instytucji i innych grup środowiska społecznego. Autorka chciała zobaczyć, jak osoby te rozumieją, definiują, doświadczają uznania/deficytu uznania własnej dorosłości. Zrozumieć świat dorosłych osób z niepełnosprawnością intelektualną to poznać ich osobowość, marzenia, zainteresowania oraz problemy dnia codziennego, będące konsekwencją niepełnosprawności, ale przede wszystkim postaw społecznych konstruowanych w wyniku braku akceptacji dla tego, co „inne”...
Polecamy naszą nowości
Premiery Impulsu - pedagogika
Animacja społeczno-kulturalna współczesne wyzwania Młodzież i seniorzy jako odbiorcy kultury Mariusz Cichosz, Monika Lewicka i Aldona Molesztal
Autorzy tej monografii starali się podejść do tematyki dość szeroko, rekonstruując zagadnienie animacji społeczno-kulturalnej w tradycji pedagogiki kultury czy edukacji humanistycznej, jak również wskazując na osiągnięcia i rozstrzygnięcia, jakie w tym zakresie wypracowano w pedagogice społecznej. Kierunki tych poszukiwań i rekonstrukcji zostały zawarte w rozdziale pierwszym. Jeśli zaś chodzi o podejmowane i realizowane dziś działania wychowawcze i animacyjne związane z kulturą, szczególnie w kontekście ich współczesnych przemian i wyzwań, uwzględniono w książce dwa wątki takich uwarunkowań – w odniesieniu do młodzieży i seniorów. Te dwa biegunowo różne i odmienne obszary oddziaływań wydają się szczególnie wrażliwe i podatne na zmiany kulturowe i w rezultacie niosą zapotrzebowanie na specyficzną praktykę wychowawczo-animacyjną. Stanowią więc tym samym szczególne wyzwanie dla współczesności...
Polecamy nowość w Impulsie
Premiery 2019
Edukacja małego dziecka. Tom 14 Konteksty społeczne i międzykulturowe Urszula Szuścik, Ewa Ogrodzka-Mazur i Anna Szafrańska
Tom 14 serii Edukacja małego dziecka, zatytułowany Konteksty społeczne i międzykulturowe, prezentuje kolejne rozważania teoretyczne i praktyczne nad współczesnymi problemami rozwoju twórczego dziecka. Kontekstom społecznym i międzykulturowym oraz tendencjom i problemom edukacji małego dziecka poświęcone są opracowania zamieszczone w tej publikacji. W poszczególnych tekstach znajdują się poglądy, propozycje oraz wyniki badań i studiów dotyczące różnych obszarów funkcjonowania dziecka w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym we współczesnej rzeczywistości społeczno-kulturowej. Prezentowany tom składa się z dwóch części. W pierwszej, noszącej tytuł Społeczne konteksty dziecka i dzieciństwa – propozycje teoretyczne i rozwiązania praktyczne, autorzy zwracają uwagę m.in. na potrzebę opracowania metodologii badań nad dzieciństwem.
Polecamy naszą kolejną nowości
Wznowienie mutyzmu
Mutyzm wybiórczy. Trzy spojrzenia Monika Cabała, Agnieszka Leśniak-Stępień, Renata Szot i Katarzyna Szyszka
Problematyka komunikacji i mowy (zarówno elementów werbalnych, jak i niewerbalnych) w kontekście ich istoty, rozwoju, doskonalenia, mechanizmów funkcjonowania stanowi ważny i niewątpliwie aktualny problem wielu dyscyplin wiedzy o człowieku, szczególnie logopedii i pedagogiki specjalnej. Istniejące powiązania pomiędzy rozwojem komunikacji i rozwojem psychoemocjonalnym, społecznym, sukcesem edukacyjnym w czasie kształcenia instytucjonalnego, a także samorealizacją czy autonomią osobową w sytuacji dziecka z mutyzmem są niezwykle istotne nie tylko w wymiarze teoretycznym, lecz także praktycznym. [...]
Niniejsza publikacja może posłużyć jako praktyczna pomoc dla wszystkich osób zajmujących się mutyzmem : nauczycieli, pedagogów, logopedów, a także rodziców dzieci z mutyzmem. Przybliża tematykę trudności komunikacyjnych dzieci z mutyzmem oraz możliwości organizacji i realizacji specjalistycznego wsparcia logopedycznego, medycznego, psychopedagogicznego dla dzieci z tym zaburzeniem.
Polecamy 4 wydanie 2019 Mutyzmu wybiórczego w Impulsie
Bestsellery edukacyjne Impuls za styczeń/luty 2019. Najlepsza 10.tka miesiąca
Poniżej przedstawiamy nasze bestsellerowe publikacje za miesiąc styczeń i luty 2019 r. – tytuły drukowane i wznawiane, których popularność zaskoczyła nawet nas, stanowiące świetny przykład na to, że dobrze przygotowana książka zawsze znajdzie swojego odbiorcę. I choć poszczególne publikacje zdobyły liczne wyróżnienia na konkursach literackich i branżowych, to nas jednak najbardziej cieszy zadowolenie czytelników, którego wciąż nam za mało...
W styczniu 2019 naszą najpopularniejszą książką została topowa publikacja Impulsu śpiewnik Katarzyny Jasieńskiej-Zachwatowicz Co babcia i dziadek śpiewali... bez dwóch zdań to nasza TOP 1 w niemalże każdym notowaniu. Brawo!
Zapraszamy do naszych książek, autorów, do nas! A czy Ty znasz już te książki?
Poznajcie nasze najlepsze książki m-ca
|
|