Zarabianie na ebookach, czyli Legimi idzie na giełdę
Legimi S.A., spółka specjalizująca się w abonamentowym udostępnianiu ebooków i audiobooków, realizuje publiczną ofertę akcji serii C. Głównym celem emisji jest pozyskanie środków na przyspieszenie tempa ekspansji zagranicznej, a jej wartość wynosi ponad 2,5 mln zł.
Oferta publiczna akcji serii C obejmuje sprzedaż do 161 000 akcji, co stanowiłoby ok. 12% kapitału akcyjnego. Cena emisyjna została ustalona na poziomie 16 zł za jedną akcję. Władze spółki planują pozyskanie środków na rozwój Legimi, w tym w głównej mierze zintensyfikowanie oferty e-czytnik na rynku niemieckim, w tym także poprzez możliwość akwizycji innego podmiotu oraz finansowanie i refinansowanie kapitału obrotowego. Spółka przewiduje wejście na rynek NewConnect warszawskiej giełdy w 2. lub 3. kwartale 2018 roku. Zapisy na akcje prowadzone są przez Polski Dom Maklerski w dniach od 1 do 12 marca.
Wyniki finansowe spółki cechuje dynamiczny wzrost. Legimi wypracowało w 2016 r. ponad 4,2 mln zł przychodów (wzrost prawie +100% r/r) i 601 tys. zł EBITDA. W I półroczu 2017 r. przychody ze sprzedaży osiągnęły poziom 3,3 mln PLN (ponad 90% wzrost w stosunku do 1 półrocza 2016 r.) i 0,6 mln zł EBITDA. W kolejnych latach spodziewany jest dalszy dynamiczny wzrost przychodów, który dodatkowo spotęguje ekspansja zagraniczna.
Legimi obecne jest na polskim rynku ebooków od blisko dekady, a od ponad 5 lat udostępnia ebooki i audiobooki w modelu abonamentowym, analogicznym do tak znanych z innych branż cyfrowej rozrywki światowych marek jak Spotify czy Netflix. W 2015 r. Legimi udostępniło unikatowy w skali światowej produkt, łączący czytnik ebooków za 1 zł z nielimitowanym dostępem do książek. Obecnie firma ma 36 tys. aktywnych użytkowników (2 lata temu było ich zaledwie 10 tys.). Współpracując z ponad 300 wydawcami, w tym większością najważniejszych w Polsce, oferuje na rodzimym rynku dostęp do 25 tys. tytułów w modelu abonamentowym. Część z nich, jako jedyny podmiot na rynku, także w formie synchrobooków, umożliwiających swobodne przełączanie się między trybem czytania i słuchania. Usługę abonamentową Legimi dostarcza również w kooperacji z tak znanymi markami, jak Play, Plus, T-Mobile i Samsung.
Od niedawna Legimi działa już Niemczech, oferując swój flagowy produkt - czytnik za 1 euro z abonamentem na ebooki i audiobooki. Obecnie w katalogu subskrypcyjnym Legimi.de znajduje się już 100 000 tytułów. Premiera serwisu chińskiego planowana jest natomiast na 2. kwartał 2018 r.
Dodatkowe informacje na temat emisji znajdują się na stronie www.legimi.pl/akcje oraz www.polskidm.com.pl.
Kontakt dla mediów:
Artur Wasilewski (marketing manager)
artur.wasilewski@legimi.com
508 849 613