Znamy wyniki konkursu "Nakrętkowa Kura Adela"
Zabawę z okazji Dnia Wolontariusza zorganizowało Wydawnictwo Debit i Joanna Krzyżanek. To niezwykle popularna autorka książek dla dzieci, w tym opowieści o przygodach Kury Adeli, Cecylki Knedelek, Kota Papli i wielu innych. Motywem przewodnim konkursu była kura, którą dzieci tworzyły z zebranych wcześniej nakrętek. Taka inicjatywa była nie tylko okazją do rozwijania dziecięcej kreatywności, stała się również lekcją na temat recyklingu i wolontariatu.
Główna nagroda to warsztaty z Joanną Krzyżanek, które odbędą się 5 grudnia w Międzynarodowym Dniu Wolontariusza. Pierwsze miejsce jury jednogłośnie przyznało dzieciom ze Szkoły Podstawowej nr 16 w Rzeszowie - to właśnie tam pojawi się twórczyni Kury Adeli. Dzieci będą miały okazję uszyć kurę wraz z autorką.
"Wszystkie prace były piękne, kolorowe, pomysłowe i… nakrętkowe. Jury obradowało w kurniku Kury Adeli, oglądaliśmy zdjęcia i rozmawialiśmy. Już po obejrzeniu kilku pierwszych prac wiedzieliśmy, że wybór będzie bardzo trudny. Przeczuwaliśmy, że będzie trudniejszy od nauki gdakania, ale okazał się trudniejszy od ulepienia bałwana, kiedy nie ma śniegu. Kilka godzin trwały dyskusje" - opowiada autorka opowieści o Kurze Adeli, Joanna Krzyżanek.
Drugie miejsce zajęli uczniowie ze Szkoły Podstawowej nr 1 w Rawiczu, zaś równie zaszczytne trzecie miejsce uzyskała Szkoła Podstawowa nr 96 we Wrocławiu.
"Wszyscy, którzy mają teraz nosy spuszczone na kwintę, bo ich nakrętkowe prace nie zajęły trzech pierwszych miejsc, niech się aż tak bardzo nie smucą. Wkrótce nowy konkurs z nagrodami. Na pocieszenie można zjeść owsiane ciasteczko. Poprawa humoru gwarantowana" - pociesza Karolina Szafrańska-Bąk, koordynatorka projektu.
Komisja obradowała w składzie: Joanna Krzyżanek (matka kury Adeli, gospodyni Starego Knedelkowa), Karolina Szafrańska - Bąk (dziennikarka, gospodyni Starego Knedelkowa), Barbara Brożyna (redaktorka), Zenon Wiewiurka (ojciec kury Adeli, gospodarz Starego Knedelkowa), Joanna Walczak (Wydawnictwo Debit - dział promocji i marketingu), Olga Kostrzewska-Cichoń (Wydawnictwo Debit - dział promocji i marketingu).