100 lat "Harvard Business Review" - najważniejsze koncepcje dotyczące zarzadzania zebrane w jednym tomie,
Już 26.09 do księgarń trafi książka 100 lat "Harvard Business Review". Aby uczcić stulecie istnienia pisma, które opublikowało niektóre z najbardziej wpływowych koncepcji w historii nowoczesnego biznesu, przygotowano i zebrano wybór najbardziej kluczowych artykułów. Niewątpliwie do tej grupy najważniejszych ekspertów należy Peter Drucker, powszechnie uważany za ojca współczesnego zarządzania.
Jego artykuł Zarządzanie sobą stanowił wyzwanie rzucone wszystkim aspirującym do roli liderom. Proponujemy też przemyślenia Michaela Portera, niezwykle cenionego profesora Harvard Business School, który w artykule Jak siły konkurencyjne kształtują strategię po raz pierwszy zaprezentował badany przez siebie model pięciu sił pomagający zrozumieć wyzwania konkurencyjne stające przed firmami. Z kolei Clay Christensen (wraz z Josephem Bowerem) w artykule zatytułowanym Przełomowe technologie: łapanie fali przedstawił swoją sztandarową koncepcję innowacji przełomowej. Do zbioru włączyliśmy również Strategię błękitnego oceanu, artykuł opublikowany przez W. Chana Kima i Renée Mauborgne, którzy stworzyli to pojęcie i zainspirowali niezliczonych innowatorów do tworzenia nowych rynków. Nowsze artykuły z tego zbioru dotyczą tematów i wyzwań wysuwających się na pierwszy plan, jeśli chodzi o dziedziny, które liderzy muszą, jak nas informują, lepiej opanować. Mowa jest w nich o płci, rasie i różnorodności, technologii i sztucznej inteligencji, zmianach klimatycznych, pandemii i przyszłości pracy. W niniejszej książce piszą również:
- Tim Brown o myśleniu projektowym,
- Linda A. Hill o stawaniu się szefem,
- Daniel Goleman o inteligencji emocjonalnej,
- Erik Brynjolfsson i Andrew McAfee o sztucznej inteligencji,
- Robert Livingston o równości rasowej w pracy,
- Amy C. Edmondson i Mark Mortensen o bezpieczeństwie psychicznym w hybrydowym miejscu pracy,
- Robert B. Cialdini o nauce perswazji