Amazon vs. Allegro. Kto wygrywa?
Amerykański gigant Amazon kontra rodzimy koncern Allegro. Kto ma przewagę i szansę na zwycięstwo? Wchodząc na polski rynek, Amazon miał zatrząść w posadach platformami konkurentów.
Jednak najbardziej popularnym marketplace’em pozostaje Allegro, ale amerykański gigant depcze mu po piętach. Podwyżki cen Amazon Prime w Europie nasuwają pytanie: czy rywal rodzimego koncernu zwiększy swoją przewagę nad firmą założoną przez Jeffa Bezosa?
Wielu badaczy rynku twierdzi, że pomimo podwyżek cen w Europie i za oceanem Amazon ustanowi monopol na światowy sektor e-commerce. Przypomnijmy: koncern podniósł ceny za usługę Amazon Prime we Francji (o 43 proc.), Włoszech (40 proc.), w Hiszpanii (39 proc.), Niemczech (30 proc.) i Wielkiej Brytanii (20 proc.). Cena pakietu w Polsce wciąż jest konkurencyjna – 49 zł za rok.
– Podniesienie cen przez Amazon nie dziwi, został poniekąd wymuszony przez inflację. Widmo podwyżek w Europie pojawiło się już pół roku temu, gdy koncern zdecydował się podnieść ceny za oceanem. Czy podwyżki dotrą również do Polski, sprawa nie jest przesądzona, ale możemy się tego spodziewać. Atrakcyjna cena 49 zł rocznie za pakiet premium wraz z całym pakietem profitów, takich jak darmowa i szybka wystawa, dostęp do gier i streamingu filmów poprzez Video Prime czy promocja na czytniki Kindle stanowiły część strategii koncernu mającej na celu pozyskanie nowego rynku. I rzeczywiście – okazała się skuteczna. Amazon wciąż zyskuje na siłach – wyjaśnia Tomasz Cincio, prezes Droplo, globalnej platformy dla przedsiębiorców w e-commerce.
Sukces rynkowy amerykańskiego kolosa dostrzega też Sascha Stockem, prezes zarządu technologicznej firmy Nethansa, która rozwija narzędzie pozwalające na automatyzację sprzedaży na marketplace’ach Amazon i Kaufland.de na europejskich rynkach.