Badanie KIM: kobiety częściej niż mężczyźni czytają książki

Badanie KIM: kobiety częściej niż mężczyźni czytają książki

Badanie KIM: kobiety częściej niż mężczyźni czytają książki

Udostępnij

Z najnowszych danych Krajowego Instytutu Mediów wynika, że 41,4 proc. Polaków czyta książki. „W wolnym czasie książki czyta blisko połowa kobiet – 49,4 proc. i jedna trzecia mężczyzn - 32,7 proc.” – czytamy w informacji przesłanej PAP.

rajowy Instytut Mediów w Badaniu Założycielskim zapytał Polaków m.in. o to jak spędzają czas wolny. „Czytanie książek w ciągu 12 miesięcy poprzedzających badanie zadeklarowało 55,8 proc. osób z grupy wiekowej 16-29 lat. W każdej kolejnej grupie wiekowej odsetek ten jest niższy: 42,6 proc. dla osób w wieku 30-49 lat, 36,5 proc. dla mających 50-64 lata i wreszcie 33,4 proc. dla osób w wieku 65 lat i więcej” - wyjaśniono.

Wśród osób z wyższym wykształceniem wskaźnik czytelnictwa wynosi 67,4 proc. Z kolei w grupie osób z wykształceniem średnim czytanie książek deklaruje 31,4 proc., a w grupie osób z wykształceniem zawodowym - 23,7 proc..

Z badania wynika także, że najchętniej po książki w czasie wolnym sięgają mieszkańcy dużych miast, tych powyżej 200 tys. mieszkańców (55,5 proc. czytających), natomiast najrzadziej mieszkańcy wsi (32,8 proc.).

„Po książki chętniej sięgają osoby, które nie mają w gospodarstwie domowym telewizora - 55,7 proc., w grupie osób posiadających telewizor odsetek czytających wynosi 40,8 proc. Odwrotną relację zaobserwowano wśród radiosłuchaczy. W grupie słuchających radia książki czyta 43,3 proc. osób, w grupie osób niesłuchających radia, wskaźnik czytelnictwa wynosi 29 proc.” - napisano w przesłanej informacji.

Wyjaśniono także, że „powyższe wyniki mówią o czytelnictwie zarówno książek w wersji papierowej jak i elektronicznej”.

Dane pochodzą z Badania Założycielskiego, które zostało przeprowadzone w okresie styczeń-czerwiec 2022 i objęło reprezentatywną próbę 16 007 osób w wieku 16+.

Badanie Założycielskie, realizowane przez Krajowy Instytut Mediów, jest podstawowym populacyjnym badaniem konsumpcji mediów w Polsce.

źródło: PAP, Anna Kruszyńska

Udostępnianie informacji PAP - klauzula informacyjna


Komentarze

Komentując naszą treść zgadzasz się z postanowieniami naszego regulaminu.
captcha

Poinformuj Redakcję

Jeżeli w Twojej okolicy wydarzyło się coś ciekawego, o czym powinniśmy poinformować czytelników, napisz do nas.

Twoich danych osobowych nie udostępniamy nikomu, potrzebujemy ich jedynie do weryfikacji podanej informacji. Możemy do Ciebie zadzwonić, lub napisać Ci e-maila, aby np. zapytać o konkretne szczegóły Twojej informacji.

Twoje Imię, nazwisko, e-mail jako przesyłającego informację opublikujemy wyłacznie za Twoją zgodą.

Zaloguj się


Zarejestruj się

Rejestrując się lub logując się do Portalu Księgarskiego wyrżasz zgodę na postanowienia naszego regulaminu.

Zarejestruj się

Wyloguj się