
„Czy to czas, by razem czytać?” – kampania świąteczna Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0
„Czy to czas, by razem czytać?” – kampania świąteczna Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0


Tegoroczna kampania świąteczna Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0 przypomina, że czytanie pozwala zatrzymać się w gonitwie okołoświątecznych obowiązków i docenić chwile z najbliższymi.
W spocie pt. „Czy to czas, by razem czytać?”, utrzymanym w stylistyce animacji, książka jest ukazana jako nieodłączny element Świąt Bożego Narodzenia, symbol wspólnie spędzanego czasu i nośnik rodzinnych tradycji. Kampania ma charakter ogólnopolski – od 15 grudnia objęła ekrany w komunikacji miejskiej w 16 miastach wojewódzkich w Polsce. Spoty są dystrybuowane również w stacjach telewizyjnych i radiowych oraz w internecie. Świąteczna promocja NPRCz 2.0 oraz czytania potrwa do końca 2022 roku.
Za kampanię odpowiada Narodowe Centrum Kultury, które koordynuje komunikację i promocję NPRCz 2.0. Koncepcja kreatywna świątecznej animacji (przygotowana przez agencję Punchline) tak jak w poprzednich kampaniach NPRCz 2.0 oparta jest na grze słownej z partykułą pytającą „CZY”, będącą logotypem NPRCz 2.0 oraz jednocześnie pierwszą sylabą wyrazu „czytanie”.
Równolegle ze świąteczną kampanią spotową realizowane są inne aktywności promocyjne NPRCz 2.0 w internecie. Działania te obejmują m.in. aktywacje w mediach społecznościowych, realizowane z influencerami i liderami opinii. Działania w formie literackich i czytelniczych wyzwań pod hasłem #czytamznprcz2.0 promują czytanie w okresie przedświątecznym i świątecznym, zwłaszcza wśród najmłodszych. Kampania w mediach społecznościowych prowadzona jest w kanałach własnych NPRCz 2.0 oraz w mediach influencerów, w szczególności na Facebooku, Instagramie, TikToku i YouTube.
źródło: NCK