Fundacja Mamy i Taty oraz Instytut Wiedzy o Rodzinie i Społeczeństwie dzięki programowi „Rodzina na Antenie” wspierają tworzenie więzi rodzinnych

Fundacja Mamy i Taty oraz Instytut Wiedzy o Rodzinie i Społeczeństwie dzięki programowi „Rodzina na Antenie” wspierają tworzenie więzi rodzinnych

Fundacja Mamy i Taty oraz Instytut Wiedzy o Rodzinie i Społeczeństwie dzięki programowi „Rodzina na Antenie” wspierają tworzenie więzi rodzinnych

Udostępnij

„Budowanie relacji rodzinnych jest procesem, który wymaga czasu, troski, rozmów, ale i kompetencji” - powiedziała Dorota Bojemska, przewodnicząca Rady Rodziny przy Ministerstwie Rodziny i Polityki Społecznej, podczas konferencji w Centrum Prasowym PAP. Wydarzenie było podsumowaniem projektu „Rodzina na Antenie”.

Materiał wideo do pobrania: https://pap-mediaroom.pl/polityka-i-spoleczenstwo/fundacja-mamy-i-taty-oraz-instytut-wiedzy-o-rodzinie-i-spoleczenstwie

W ramach tego trwającego cztery miesiące projektu, dofinansowanego ze środków Pełnomocnika Rządu ds. Polityki Demograficznej, Instytut Wiedzy o Rodzinie i Społeczeństwie (IWoRiS) oraz Fundacja Mamy i Taty przygotowały po 100 artykułów prasowych oraz po pięć programów telewizyjnych.

Fundacja Mamy i Taty zrealizowała je w formie wywiadów transmitowanych na żywo w telewizji wPolsce.pl, a następnie zamieściła je na swojej stronie https://serwisrodzinny.pl/. IWoRiS natomiast wyprodukował własne programy i opublikował je na stronie www.polskieforumrodzicow.pl. Zrealizowano również klipy reklamowe z przekazem prorodzinnym. Materiały filmowe i artykuły obu fundacji cieszyły się dużym zainteresowaniem.

„Dzięki takim projektom jak >>Rodzina na Antenie<< pojawiło się w mediach dużo przekazów o rodzinie, nie tylko w kontekście sytuacji materialnej czy sytuacji patologicznych, ale pokazaliśmy szerokie spektrum tematyki. Na Polskim Forum Rodziców widzimy, jak wiele pytań zadaje każdy rodzic i na te pytania staramy się odpowiadać. Dzisiaj, w sytuacji pandemii tematem, który przykuwa największą uwagę, jest wszechobecność świata cyfrowego, korzystania z komputerów, tabletów, smartfonów. Powstaje pytanie: jak my, jako rodzice, mamy realizować kontakt dziecka ze sferą wirtualną” - stwierdził prof. Michał A. Michalski, prezes IWoRiS.

Dlatego też zrealizowane w ramach projektu materiały medialne nosiły m.in. tytuły: „Czy świat wirtualny ukradł nam dzieci?”, „Jak poradzić sobie ze zdalnym nauczaniem i nie zwariować?”, „Czy pomoc bliźnim uszlachetnia?”, „Skąd czerpać dobre wzorce w modzie i przekazywać je dzieciom?”.

Zdaniem prof. Michalskiego, rodziny w Polsce i Europie w XXI wieku znajdują się w procesie permanentnej i wielowymiarowej zmiany, a ich rola w rozwoju społeczeństwa wymaga stałej analizy, badania i opisywania, bo od tej wiedzy zależeć będą kondycja i warunki życia przyszłych pokoleń.

„Wiele badań naukowych potwierdza, że pomimo wyzwań, dylematów i trudności nie ma lepszego wynalazku dla rozwoju społeczeństwa niż rodzina” - podkreślił prof. Michalski.

Promocją małżeństwa i rodziny zajmuje się również Fundacja Mamy i Taty, jedna z najstarszych organizacji prorodzinnych w Polsce działająca od 2010 roku. Związany z nią zespół ekspertów bada i analizuje zjawiska związane ze społeczeństwem i rodziną.

Najnowszą inicjatywą Fundacji Mamy i Taty jest portal informacyjny https://serwisrodzinny.pl/, gdzie, oprócz informacji o działaniach podejmowanych przez fundację, znajdują się istotne z punktu widzenia rodziny wiadomości z kraju i ze świata - również w postaci serwisu radiowego. Strona zawiera także materiały eksperckie w postaci artykułów i programów zrealizowanych na antenie wPolsce.pl.

„Serwis Rodzinny to inicjatywa, która powstała w efekcie naszych przemyśleń na temat mediów. Projekt >>Rodzina na Antenie<< bardzo nas zmotywował, żeby przeformułować komunikację z naszymi odbiorcami” - podkreślił Marek Grabowski, prezes Fundacji Mamy i Taty. „Strona ma niecałe trzy miesiące. Staramy się unikać informacji stricte politycznych, ponieważ wiemy z badań, że niezależnie od światopoglądu politycznego, rodzina jest ważna” - dodał.

Zdaniem Moniki Chilewicz, dyrektor generalnej Fundacji Mamy i Taty odpowiedzią na zagrożenia cyfrowe może być zachęcanie młodych ludzi do czytania książek.

„Planujemy pogłębić temat książkowy. I też służyć jako wiarygodne źródło rekomendacji książkowych. Będziemy podpowiadać, co warto czytać, bo trzeba filtrować treści, które są przeróżne i jeżeli ktoś ma dzieci, które szybko czytają, to może za nimi nie nadążyć” - stwierdziła Chilewicz.

Źródło informacji: PAP MediaRoom


Komentarze

Komentując naszą treść zgadzasz się z postanowieniami naszego regulaminu.
captcha

Poinformuj Redakcję

Jeżeli w Twojej okolicy wydarzyło się coś ciekawego, o czym powinniśmy poinformować czytelników, napisz do nas.

Twoich danych osobowych nie udostępniamy nikomu, potrzebujemy ich jedynie do weryfikacji podanej informacji. Możemy do Ciebie zadzwonić, lub napisać Ci e-maila, aby np. zapytać o konkretne szczegóły Twojej informacji.

Twoje Imię, nazwisko, e-mail jako przesyłającego informację opublikujemy wyłacznie za Twoją zgodą.

Zaloguj się


Zarejestruj się

Rejestrując się lub logując się do Portalu Księgarskiego wyrżasz zgodę na postanowienia naszego regulaminu.

Zarejestruj się

Wyloguj się